20 Kasım 2016 Pazar

GÖKHAN UĞUR


       Şiirleri,  Akatalpa, Karakalem, vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

EVCİL KÂBUS

gerçekten daha güçlü olmuşsa masal
saklanacak çok yer vardır

annemin masalındaki kuyuya düşmüşüm
öcüler yemiş beni
başım her deliğe yabancı.
elimi hangi mevsime soksam
bir canavar uyanır uykusundan
elimi nereme soksam
her iklime alışık
hevesli gözü yaşlı bir cenin
elini uzatır cıvık cıvık petrol karası

çürümüş kulaklarıma sor anne
ham sesine tünemiş ihtiyarlığımı
oyuna gelmişim tarafından
lanet taşımış masalların
saman altından zihnime
acemilik karışmış gözlerime
boğazıma ürkek cehalet

gırtlağında soğutmadan bağır gazabını tanrım
elinden gelenin en iyisi bu mu?
azabın beni gıdıklar
en acı ihtimalle

Akatalpa, Sayı: 126, Haziran 2010

FAİLİ MALUM

“Sin-miş bir kuklacının ruhu nefesime
Em-miş duyduklarımı gördüklerim”

dil çıkarma bana bez bebek
dilin yok senin!
boş anımda unuttum göremediğini

annemin yastıklarından bozma
yumuşak bir ruh tıkıştırmıştım içine
ve bir ifade bağışladım
biri diğerinden iri şerbetli gözlerine;

iğne sızılarından bir kader
emanet etti bir el

voodoo.
büyülü alfabesiyle yazılmış isimlerin işaretidir
gayri ihtiyari tarif edilmiş bir adresin
kaç kurtar ellerini bu yangından bez bebek
ve yırtıklarına
biraz bez
iğne iplik bul

Akatalpa, Sayı: 128, Ağustos 2010


Hiç yorum yok: