7 Kasım 2016 Pazartesi

MAHİRE TAŞ



(1968, Elbistan / Kahramanmaraş - )


      
       İlkokulu Elazığ da okudu; daha sonra Ankara’da Cebeci Sağlık Meslek Lisesi’nde yatılı okudu. Liseyi bitirdiği yıl Elazığ Fırat Üniversitesi Kimya Mühendisliğini ka zandı. Hemşire olarak hem gece nöbetleri tutup hastanelerde çalıştı, hem de üniversiteyi bitirmeye çalıştı. Üniversite bitince Tekirdağ’a kimya mühendisi olarak atandı. Yüksek lisansını Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Gıda Mühendisliği Bölümü’nde yaptı. 22 yıllık çalışma hayatından sonra emekli oldu ve yurtdışına yerleşti. Halen iki çocuğuyla Almanya da yaşıyor.
      Çalışma hayatı boyunca SES (Sağlık Emekçileri Sendikası) ve TMMOB’da çeşitli görevler aldı.
       Şiirleri, Mavi Dergi, Sanat ve Hayat gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Tipi Değmiş Düşe (2003, Özgün Yayıncılık, Adana)
& Aşk İle (2016, Şiirden Yayıncılık, İst.)

Şiirlerinden Seçmeler:

AĞITLAR Kİ İNCE KENDİNCE

7-

Ah gelincik
Ağrısını taşıyamadığın
O ağıttayım hâlâ
Nereye gider bunca çığlık
Bunca ah nereye

AŞK GİZİNİ KAT BANA

3-

Şarabın esrik sarhoşluğunu sev 
Türkünün kapısından geç 
Aşkın eşiğine gel
Küllerinden doğarmış insan
İnan bana

BAĞIŞLA BENİ

Unuttuk kendimizi koşarken hep bir yerlere
İnce benliklerimizi narin sevgilerimizi
Herkes öylesine meşgul ki
Kimsenin içi kaldırmıyor artık kimseyi

Kendi yarattığımız ağıtların tutsağıyız şimdi
Bu yüzden aşk kurtaracak bizden bizi
Ellerinden gözlerinden öperim sevgili aşk
Ellerinle gözlerinle bağışla beni

KANATLARIM YETMİYOR BANA

Ben sana yol olurum yoldaş olurum
“Ol”mak yolunda eş olurum
Yeri gelir od yeri gelir ateş
Yeter ki kanatlarını ödünç ver bana
Bir aşkın içinden geçeceğim
Kanatlarım yetmiyor bana

KÜLDEN ÖTE DE VAR

2-

Dönelim
Ateşe bulanıp
Ateşten dökülen köze dönelim
Dağılalım paramparça
Ki dağılmadan yaşamak
Haramdır adam olana

YAZ YAZIMI YENİDEN

Günaydınım ışığım
Eşiğinden geçtiğim kapım
Söyle bana
Benim eksik rengim nerde

Şiirini kaybetmiş çığlıklar vardı içimde
Bu yüzden deliydim, doluydum, yağdım
Ki kendince bir ahı vardır yağmurların
Hem dirençli hem nazlı hem yaralı
Söyle bana 
Benim eksik rengim nerde

Ah benim sarhoşluğum 
Vurulmuşluğum dibe vurmuşluğum
Söyle bana
Benim eksik yanım nerde

And içerek geçtim yağmurların içinden
Düşlerimden süzdüğüm rengimi katarak rüzgârlara
Hem öfkeli hem sevdalı hem umutlu
Söyle bana
Benim eksik yanım nerde

Çok mu ateşim çok mu yanarım 
Çok mu yakarım, sorma
Al yaz yazımı yeniden
Beni tamamla

*Şiirler, Mahire Taş'ın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: