22 Kasım 2016 Salı

MEHMET ÖZTÜRK


(Merzifon / Amasya - )


       İlköğrenimini Sarı Köy’de, orta öğrenimini Merzifon’da tamamladı. 1995 yılında Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi’ni bitirdi. Çorum’da öğretmenlik yapıyor. Halen Açık Öğretim Fakültesi Tarih Bölümü’nde okuyor ve bölgede bulunan Hitit Uygarlığı ile ilgili araştırma ve çalışmalar yürütüyor. Bu konuda yaptığı çalışmalardan biri olan “Hitit Mektuplarının Dünya Uygarlık Tarihine Yaptığı Katkılar” isimli araştırmasını, 2014 yılında Çorum’da yapılan IX. Uluslararası Hititoloji Kongresi’nde bildiri olarak sunmuştur.
       Şiirleri ve yazıları Akatalpa, Bağlaç, Birgün, Deliler Teknesi, Edebiyatta Üç Nokta, Tersakan, Varlık, Yazılıkaya gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı, yayımlanıyor…
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Aslında Bendim Öteki (2016, Kanguru Yayınları)

Şiirlerinden Seçmeler:

HASAT

Mevsimlerin sapağında
Güller çürümüş
Yoncalar yitmiş
Yamaçlara
Sergi açıyorsun

Bahçede ayvalar bakır sarısı
Üzüm salkımları şaraba gebe

Suyun içinden
Nilüferler iteliyor zamanı
Zaman telaşlı
Balkon demirlerine
Tünemiş
Pastırma sıcaklarına
Ömür ekiyoruz
Taraçada ihtiyar ranza

Akatalpa, Sayı: 129, Eylül 2010

SAR BENİ

Gözlerin geliyor aklıma
Baharı andıran sağanak yağmurlar
Birden ıssızlaşıyorum.

Hangi denizin düşündesin
Kulaçların uzak.
Yapraktaki sabah çiyi
Üşüyorum sar beni.
Gözlerin yaralı ceylan serenadı olunca
Çalkalanıyor bulutlar.
Göğsüm yanıyor
Ne duruyorsun savursana saçlarını.

Gözlerimden vur
Vur beni
Yaşamak denilen bu yokuşta.
Gözlerin iki hüzün vadisi
Orada, o vadide
Issızlığın orta yerinde
Vur beni.

Sular da bulanıyor
Dağlarım vurulurken
Sen ağlarken kuşlar uçmuyor
Gelincikler yuva yapmıyor sokaklara.

Ellerimin yorgunluğu
Okşarken saçlarını
Kaç telini incittim
Göğe çıkarken yıldızlar.
Kaç sevincini dalında kırdım
Bilmiyorum
Bilmiyorum…


“Aslında Bendim Öteki”  adlı kitabından

Hiç yorum yok: