22 Kasım 2016 Salı

GÖKHAN ERTEKİN



       Şiirleri, Akatalpa, Şiiri Özlüyorum vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Kirpik Ağrısı (2011, Sobil Yayıncılık, 48 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

AKDENİZ SIZISI

oysa kaplumbağaları hiç görmemiştim
yaralanan tenimi bilsen
karafatmalar yürüyecek göz kemiklerime

ateşin düştüğü yer ancak sessizlik çıkarır
uşağı bu defa ben öldürdüm
saçlarım sensizlik kadar ikiye ayrılır
ve bir yaz gününe karanfiller eksen
belki yalınayak gelir saksılar

kesik eksik harftir
çünkü bulutlar bu saatte sevişmezler
dilimde geç bir yatı
cuma sana gelmez yalnızlığın olmazsa
beni bir tek sürülerde kaybedersin
uzaklar sussam şiir açacak boynuma
beşiklerde saklardım kimse bilmezdi
üşüttüğüm kuğuları
babam bu yüzden döverdi gözyaşlarımı
Ģimdi silecek kadar uykuyu sırlarım
kirpik bir ağrıysa eğer
yanan yerlerime ellerini bırak

hiç yakıştırmazdım maviye yeşili
toprağım en çok kırılan serçe parmağıma acır
saatleri yormadım- nar kadar dağılmaya hazırdım
öyleyse yollara çık derdi tanrı
meğer ayrılık köşe başı şubat
kim öğretebilirdi ki işe
ayakkabımın bağlarını çözmekle başlayacağımı
geçti sızısı akdenizin- fesleğen hüznü çöktü

Akatalpa, Sayı: 158, Şubat 2013

AKŞAM GELİRKEN

akşam dalgalandı
kovdu maviyi
bir hezeyan başladı
eşekarıları arasında
bir bulut düştü
ayın terkisinden
ve yıldızları saydık;
bin bir, bin iki...

Akatalpa, Sayı: 129, Eylül 2010

FİLİZ TOPRAK

herkes yürümeden önce nasırlarını ovar
ölmek bunu gerektirir derdi trenler
ve kimse çizmezdi yüzüne kuyruklu bir güvercini
dağlar nehirlerden kaçar
en fazla hesap yanlışı ayrılıklarda var
biri dese sokak köşelerinden başlanır susmaya
bilirim ağzım düz bir kıyı olur filiz toprağa
benim gerdanımdan asılacak kadar babalığım yok
şimdi üç nokta konuyor şakaklarıma
kasımda da sevişir bir yosun suyla
ama en çok- geç kalan tomurcuklara darılırım
neden insan ölmeye ayaklarından başlar
topu topu kaç kez gidilir sunağa
oysa hep inanılır kanaviçe bir düşe
-vasiyetimdir
saklambaç oynayan çocukları gördüğünüz gece
jilet kesiği bir gövde dikin yenime

Akatalpa, Sayı: 170, Şubat 2014

KALDIRIM RENGİ

zaman
soyunur ve okşar tini
bu suyun kaçıncı halvetidir
tenime boşluk değdirse tanrı
günahım kaldırım rengi alır

ağrı/ belki
beklemenin işkencesidir
oysa ziyan sırf gece yarıları uyanır
tiksinir bir salyangoz
gökkuşağı izi hiç rastlanmamış mısır tarlası
öyleyse yağmur
el yordamı sabahı arar
uyluklarından akarken kan

Akatalpa, Sayı: 167, Kasım 2013


Hiç yorum yok: