19 Kasım 2016 Cumartesi

PAPYON TAYFUN TÜRKKAN


(1971, Ankara - )

       Bilkent Üniversitesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü’nde ve Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Yarı Zamanlı Koro Bölümü’nde iki yıl eğitim gördü. Ankara Üniversitesi DTCF Hindoloj Ana Bilim Dalı’ndan mezun oldu. El işi deri çalıştı, cam üfledi, yıllarca gitar çaldı, şarkı söyledi, müzik yaptı. Oyunculuktan makyaja film sektörünün her biriminde tecrübe kazandı. Fotoğraf çekmeye 1990 yılında siyah-beyaz sokak fotoğraflarıyla başladı. Bir süre Amerika’da kaldı. 2003 yılı kasım ayında; Can Okanar’ın yağlı boya resimlerini fotoğrafladı. Can Okanar “Mavi Yeşil / Tuval Dizisi” ismiyle bir albüm olarak yayınlandı.  2009 Yılında “Fotoğraflarla Haydarpaşa” adlı karma sergiye katıldı. Aynı yıl Fotoğraf Dergisi “Yeni Yüzler” de yer aldı. 2000 yılından beri Sanat-Reklam danışmanlığı yapıyor.     
       1998 yılından beri şiirleri ve söyleşileri Akatalpa, Sabah vb. gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Ben mi (2003, Piramit Yayıncılık, 79 s.)  
& Ölümlüler Defilesi (2005, Piramit Yayıncılık, 140 s.)
       Katkıda Bulunduğu Kitaplar:
& 80’lerde Çocuk Olmak (Yitik Ülke Yayınları, İst.)
Kaynaklar:
A  http://www.yitikulke.com/papyon-tayfun-turkkan-ile-soylesi/

Şiirlerinden Seçmeler:

ASLINDA KUMDANDIR AYNA

bana sorma
          sessiz bir cam kırığı

     ya da kırılırken
         ses bile çıkaramayan
    o kum çığlığı

tepelerden kendini izleyen
   yeter
                 siz
   de desem

sorma bana

Akatalpa, Sayı: 129, Eylül 2010

C

şaka gibi
         oldum
acıdı senim
      sence ben cee
   mi yim?

Akatalpa, Sayı: 129, Eylül 2010

DOKUN

Dokunma bana
soğuksa ellerin

bakma
geceleyin vapurun suya değip giden
serin beyaz ışığı

dokunma bana
üşürüm

değmeyeceksen içime

dokunma bana
düşerim…

Akatalpa, Sayı: 139, Temmuz 2011

KENTİNE KONUK

kentin kuytularından
uzak siren çığlığı uzun
kırmızı minderde
misafir yüzü yalnızlığın

rüzgârın suçu yok pek
parçalanan bizleriz;
     iki satır kâğıt

Akatalpa, Sayı: 127, Temmuz 2010

SABAH

yakınımda
yalnız küskün ve kırık
bir ayna gibi duran ölüm.

güneşli bu sabahta beklenmedik
     bayat bir çay tadında
                             hüzün:
    yararsız ve uğursuz sanki
    provasıdır ölümün
    kırgın bir gitar arpejinde


Akatalpa, Sayı: 127, Temmuz 2010

Hiç yorum yok: