2 Kasım 2016 Çarşamba

SEHER ÖZKÖK



      Tam adı Seher Özkök Uğur. Bursa’da yaşıyor.
Yapıtları:
      Deneme, İnceleme, Eleştiri Kitapları:
& Yaşama Teğelli Öyküler: Sevim Burak 'ın Öyküleri Üzerine Bir İnceleme (2014, Sentez Yayıncılık, 220 s.)
      
Şiirlerinden Seçmeler:

ÇARŞI

bir çarşı yürüyordu ayaklarımda
ve senden gayrı üşüyordu her şey
döküldüyse döküldüydü
şimdi zaman
yere
razıydı ya toprak güzelliğine

bir çarşı yürüyordu ayaklarımda
sence
düşüyordu söz elime
avucuma sarıldım
bundandı
havuza sıkışmış sudandı yalnızlığım
ki kırılıyordu anın her değişine

bir çarşı yürüyordu ayaklarımda
oysa gamsız bir han kuytusunda
sallanan çocuktu gözlerin
görmedim
eşiğinde bir tefin
gayb sesine üflendim

SADECE HAYAL

sadece bir hayal arıyorsun sen
satılmış kerhanesine insanın
oturmuş ve düşünmüş vuslatı
bilemiş maruzatı
şimdi düşmüş bir şairdir tırnağın
kandan kızıl gözyaşı
daha fazlası ise ve isek
inanmak zamana
sayıklayan kambura

sadece bir hayal uçuklamış
içerinde yumruklu bir bezginlik
iken pezevengi sözün şiddet
bir bebek uzanıyor büyümeye
ve büyüye kanıyor hep
yatıyor geleceği düşlü gerdeğe

sadece bir hayal aramaktasın
da gözü göğün morarmış
bakmakta derine avalca
soyulmakta dün gecenin testisinden
ve ayılmakta sarhoşu tenin
kapı aramakta geçmişi geçirmeye

sadece bir hayal
gibi çamur çekilir kemiklerden
ve taşar iliğin kansı yalanı
Et, utancın yarım kalanı
Et, titremsi haz
Et,mekân-ı ziyan
ve asl-ı masiva
Et, rahat bırak bizi biraz...

Akatalpa, Sayı: 124, Nisan 2010

ZAMANA İNTİHARIMDIR

Korkuya dokundum
Dokundum iğnesine pikabın
Ve tutundum zaman perdesine
Asi bir merhamet dolanıyor koluma şimdi
Boynuma beni ilmekliyorum da sıkıca

Saçı kayıp bir kız çocuğu
Ayrıca
Derisi soyulmuş elmaymış meğer mazi

Uçurumun balkonuna yanaşıp
Oyuğunu bakmalar dükkânına satan
Bir kadın
Bir kadın duruyor yelkovanın omzunda
Ve otuzun koynunda

Korkuyu bildim
derimi deştim baş harfiyle sonra
kadını sakladım rahmin kuyusuna
açtım çakıyla beynin kıvrımını
oturup karşısına düşündüm
evet düşündüm
ve ilikledim kendimi arsız yazgıma

Akatalpa, Sayı: 126, Haziran 2010


Hiç yorum yok: