3 Aralık 2012 Pazartesi

ÖZLEM TEZCAN DERTSİZ

(31 Ocak 1972, Edirne - )


       Suzan Hanım ile şair Necdet Tezcan’ın kızı. Orta öğrenimini Edirne’de tamamladı. 1992 yılında Marmara Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi. Türkçe öğretmeni. Edirne, İstanbul, Kastamonu ve Bursa’dan sonra şu anda İzmir’de yaşıyor.
       Şiirleri Agora, Akatalpa, Andız, Bahçe, Dize, Eliz Edebiyat, Kum, Pencere, Şiirden, Şiiri Özlüyorum, Varlık vb. gibi dergi, gazete ve eklerinde yayımlandı, yayımlanıyor. Hayata, şiirin itilmişliğine, edebiyat dünyasında uçuşan taşlara rağmen yazma uğraşını sürdürüyor.

Ödülleri: Varlık dergisinin düzenlediği "Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri 2000 Gençlik Şiir Ödülü" nü Alphan Akgül`le paylaştı. Aynı yıl "Ali Rıza Ertan Şiir Ödülü" , 2000 Karşıyaka CUMOK`un düzenlediği şiir yarışması birinciliği, Bursa Kültür ve Turizm Vakfı`nın düzenlediği mektup yarışmasında birinciliği, 2004 KYÖD Şiir Ödülü’nü ve 2005 Ş. Avni Ölez Şiir Ödülü’nü aldı.
       Şiirleri Agora, Akatalpa, Andız, Bahçe, Dize, Eliz Edebiyat, Kum, Pencere, Şiirden, Şiiri Özlüyorum, Varlık vb. gibi dergi, gazete ve eklerinde yayımlandı. Hayata,
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Şimdi Gitsem Güz (2004, Pervaz Yayınları)
& Faili Mecnun (2011, Alp Yayınları, Zımba Kitap Şiir Dizisi, Bursa)
& Ateş Alfabesi (2012, Alp Yayınları, Zımba Kitap Şiir Dizisi, Bursa)
       Öykü Kitapları:

& Siyah Pelerinli Dev (Aysel Kaymaz ile; 2015, İst., 103 s.)
Şiirlerinden Seçmeler:

FAİLİ MECNUN

ben bu neyi böyle üflemedim
ezgiler attım yollara
geri dönmek için
avcılar eğittim gözlerimde,
içime dağlar koydum
herkesin gelip geçtiği ormanda
ben ne zaman kayboldum

yol sordum otuz kuşa inandım
zehir sürdüm (y)oklarımın ucuna
küçük zaferlerle besleyip seferimi
döndüm, ilerledim söylenen yere
efsaneler yalancıdır derken asi bir anka

hiçbir çiçeğimin adını Leyla koymadım
öyleyse neden düşman
artık bana uykum
korkarak eğildim ırmağın aynasına
bir baktım kalbime, delik deşik
faili Mecnun


Varlık, Sayı: 1188, Eylül 2006, s. 55

KENTİ BASAN AL YALNIZLIK


uzak adalarla dolu bu oda
yanındayım,
görmüyorsun iyice
tuşları kıskanıyor unutulmuş ellerim
gözlerin bütün bahar
ekranla sevişince

çet(e)leşiyor kent aynı hızla
kül rengi yalanlar uçuşuyor havada
şarkımı söyleyemem güneşine bakmadan,
menekşelerim açmaz, penceren kapalıysa
yankılanıyor düşüm ıssızlığına çarpıp
sürükleniyor giderek
sözcüklerim isyana

saatler sürüyor, yoruluyorum
tüm kenti basıyor bir al yalnızlık,
kollarını kavuşturmuş bize bakıyor yarın,
kolay sorularıma
bunca çetrefil yanıt

şifre kalbimdi; kırdın!

YALNIZ GECEYE ABECE

S

Sait çıksaydı adadan hişşşt sesiyle
serçeler uğramazdı bir daha öykülerine

“Süt”ün saf beyazını arasa sokak sokak
şaşırıp kalırdı siteler, elindeki adrese

son kullanma tarihi geçmiş, stres yüklü şehirde
nerede çocuklar; sanal çığın pençesinde

sesimi eğitiyorum geceleri, çıksın çığlıkla
sustukça sıra geliyor, güzel gözlü ceylana

sıcak sahlep kokusu, körüklemezse anıları
“ahh eskiden” bile diyemeyecekler bizden sonra

sol yan acımayacak, sonbahar olmayacak
sarısabırların yaslanmayacak mıyız omzuna?

sorularım kendi kıyılarımı da vuruyor bazen
sen kurtardın mı seni, çark hızla dönerken

sırrımdı; aşkı ancak şiirlerde yüzdürebilirim
sularımda onca batık, gerçeğimden özür dilerim


*Şiirler, Özlem Tezcan Dertsiz'in izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: