17 Eylül 2015 Perşembe

YAŞAR KARA'DAN ŞİİRLER

KUYUNUN KADERİ SUYU

kıtmir iminden geldim
mağara iminde kapalı kaldıydım
bakarsan yedi uyurdum
bakmazsan gebeydim kendi sürgünlerimde
bir cümleyi doğuracaktım

kader kuyusunda şahmarandım
kafkadağımda tünemiş simurg
küllerimden bastıydım bir martının kanadına
tutup  albasmasını aldıydım alnından

ah yemliya
balçıktan bal çıkaralım
uyuduğun kader kuyusunda
hem uzak hem de yakın bir bulutun içinde

ah yemliya
kuyunun kaderi suyu
kal dediydim orda…

Sincan İstasyonu / Eylül-Ekim 2015
Yaşar Kara

YAŞAMAK TAN AĞRINIZ

dönüşüme uğradım dönüşte
şu sokağın köşe başında
dikili taşın kilit taşında durdum
kaç şehir geçirdim içimden
kaç hınç kaçırdım gözlerimin irisine

hergele hegel hele gel bakalım
şu mimetik zaman kaçhıncı
olmayan padişahlar zamanından

şu eşyanın tedirginliği ne kadar da akış kan
kan güçleriniz beynime hücum ediyor durmadan
gidip bir intihara gönüllü yazılıyorum
yazılı yorumları almıyorlar intiharlara
kişi kişine şeyleşiyorum şairliğinizden

durup şafağı bekliyorum kalp odacıklarımda
tan ağarıklarında tırnaklarımı kemiriyorum
nabzıma vurduğunuz neyse belkisiz buluyorum
sayısız sayılar saydırıyorum sanrılarınızdan

gecenin bir yarısı şehrin yaralarını dolaşıyorum
ses ruhları götürüyor ses kesiklerinden
kimse yok sokaklarda köpek düşlerinizden
var olunca mıydı aşktan yok olunca mı ölümden

her seferinde ateşi bulan ilk insan atlıyordu ateşinin ortasına
yara bere içinde yara izlerini bezleyen şiirler yarım kalıyordu
yaşamak kim yaşamak tan ağrınız
hadi düşün ölünüze…   

 Yaşam sanat dergisi/nisan 2015-09-04

Yaşar Kara

*Şiirler Yaşar Kara'nın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: