11 Aralık 2017 Pazartesi

Okur Kitaplığı Şiir Kitapları


Kenan Göçer - Sözdeniz

Yaz bitmedi…
Büyüyordur şimdi orda
hayatlık denen kalbimi ekinlere taşıyan su
su ki, şehri var eden ve kökleri çürüten
yine de gönlümü dansa kaldıran gizli sevda.

Nereye dönsem biliyorum ki
yaz günleri kadar kadın ve kalabalıksın
huzuruna varmak için henüz erken yıllar
ama şöyle böyle geçecek gibi değil

Şimdi hiç yeri değil su varken hüzünden konuşmanın
“aah o yıllar”ın, “bir haziran akşamı”nın
geçmiş yazların, kiraz ağaçlarının
sonu gelsin balkonlu günler gölgesine
taçlansın zevklerimin sınır bilen yaprakları
uçsun üstümden bir nefes gibi ne dediğim
bak bu güzel!

Yayın No: 23 
Dizi: Türk Edebiyatı - Şiir 
Sayfa sayısı: 124 
Baskı sayısı:1. Basım, Mayıs 2011, İstanbul 
Editör: Adil Varol 
Genel Yayın Koordinatörü: Ünsal Ünlü 
Yayın Yönetmeni: Ahmet Aslantürk
Kapak: Murat Acar
Uygulama: Okur Kitaplığı
Düzelti: Okur Kitaplığı 




Mehmet Elçin - Ben Yok İken

"En derin yaramızdır hiç şüphesiz ölüm duygusu. Ansızın gelip bizi buluverir bir düşünme anında ve içimize doğru akar. Sağaltılmazdır; tıpkı ölümün kendisi gibi."

Eşyayı zorlamak isterim benden sonrası için.
Kapıyı zorlamak gibi bir şey değil bu
Ben yok iken edepsizlik edebilir kelimeler
Dedemlerin evi gibi toprağa karışabilir kalemler.

Tarih yazar mı beni?
Bir Mehmet geldi denir mi?
Geçti buralardan.
Yazının edebi varsa edebiyat oluyor
Neye hizmet etti Mehmet’in kalemi?

Eğer dördüncü boyuttaysa zaman, şeyin,
Benim için bu farklıdır
Belki bir başka boyut için
Benim olmadığım yerde su da vardır.

Bir üzüntü için dünyaları vermek
Bir sevince geri almak kadar olmalı
Bunu ölçen ben değilim
Neyin ölçüsü var bu karmaşada?
Ben hep varım

Yayın No: 25 
Dizi: Türk Edebiyatı - Şiir 
Sayfa sayısı: 158 
Baskı sayısı: 1. Basım, Mayıs 2011, İstanbul 
Editör: Murat Öngüdü, Adem Aygün 
Genel Yayın Koordinatörü: Ünsal Ünlü 
Yayın Yönetmeni: Ahmet Aslantürk
Kapak: Murat Acar
Kapak Resmi: Mehmet Emin Gürsoy 
Uygulama: Okur Kitaplığı
Düzelti: Okur Kitaplığı 


Mustafa Celep - İnsanı Aşan Kan

Bu kitap 2000 sonrası şiirinin önemli genç şairlerinden Mustafa Celep'in ikinci şiir kitabıdır.

Ben yani yorgun argın eve dönen evde yaşayan adam
Eve döndüm her gün döndüğüm gibi ama kan
Renkli resimler halinde odama akıyordu bu da olağan
Her şey belirsizlikle taçlanmış herkes kendi işinde ömür tarumar
Her şey normal bu kadar, dağ gibi iradesi yok insanın,
her şey anormal
Eve döndüm közde kalmış kızgın bir kılıç olarak
Ben yani yorgun argın eve dönen evde yaşayan adam.

Yayın No: 28 
Dizi: Türk Edebiyatı - Şiir 
Sayfa sayısı: 88 
Baskı sayısı: 1. Basım, Eylül 2011, İstanbul 
Editör: Adil Varol 
Genel Yayın Koordinatörü: Ünsal Ünlü 
Yayın Yönetmeni: Ahmet Aslantürk
Kapak: Murat Acar
Uygulama: Okur Kitaplığı
Düzelti: Okur Kitaplığı 



Arif Ay - Şiirimin Şehirleri

“Şiirimin Şehirleri” 2011 Türkiye Yazarlar Birliği Yılın Şiir Kitabı Ödülü’ne layık görülmüştür.

Bu şiirler Bağdat’ın yakılıp yıkıldığı, işgal edildiği günlerde yazılmaya başlandı ve ‘Bağdat’a Dönen Şiirler’ adıyla yayımlandı.

İslam’a başkentlik yapmış şehirler Bağdat’ın acısına ortak edilerek konuşturuldu. Bu konuşma ve sorgulama sürüp gidecek hep.

yalnız bir çığlığım ben
harabe evlerin kaybolmuş anılarında
genç kızların giyemedikleri gelinliklerinde
bombaların paramparça ettiği bebeklerin
bomboş kalan beşiklerinde
yalnız bir çığlığım ben

ben yalnız bir çığlığım
göğümüzü terk eden kuşların kırık kanatlarında
Bağdat’ın ölüm sinmiş sokaklarında
kurban bıçakları gibi keskin acıda
yalnız bir çığlığım ben

Yayın No: 29 
Dizi: Türk Edebiyatı - Şiir 
Sayfa sayısı: 96 
Baskı sayısı: 1. Basım, Eylül 2011, İstanbul 
Editör: Adil Varol 
Genel Yayın Koordinatörü: Ünsal Ünlü 
Yayın Yönetmeni: Ahmet Aslantürk
Kapak: Murat Acar
Uygulama: Okur Kitaplığı
Düzelti: Okur Kitaplığı 


Metin Önal Mengüşoğlu - Endülüs (Espana Musulmana)

"Endülüs, medeniyetimizin en uzak batıda hüküm ferma olduğu toprakları anlatıyor. O toprakların şehirlerini, o şehirlere can veren ruh veren isimleri anlatıyor."

Sıkıştığı son köşede son hasta,
Hanedanın son evladı,
Terk ederken El-Hamra Sarayını,
Muhammed Ebu Abdullah
Hissetmişti göğsündeki dermansız ağrıyı,
Başlamıştı hırsından ağlamaya.
Hıçkırıklar, kırıklıklar diz boyu;
Durumu fark eden anne Fatıma
Doldurdu ağzını sövgü sözlerle,
Gıcırdattı mercan dişlerini
Son sözü oldu sözlerin en acısı
Dedi ki:
“Ağla oğul ağla!
Kapkara yazmalar bağla!
Farkı kalmasın
Ölünün sağla
Ey dünyanın kiracısı
Kendini adam sanırsın ne hakla?
Erkekler gibi yurdunu
Koruyamayana nedir düşen;
Elbet kadınlar misali
Ağlamak…
Sana ancak ey sefil çocuk
İşte böylesi müstehak…

Vah Endülüs vah!
Ve Lâ galibe illa Allah!”

Yayın No: 31 
Dizi: Türk Edebiyatı - Şiir 
Sayfa sayısı: 207 
Baskı sayısı: 2. Basım Mart 2016, İstanbul 
Editör: Adil Varol 
Genel Yayın Koordinatörü: Ünsal Ünlü 
Yayın Yönetmeni: Ahmet Aslantürk
Kapak Tasarımı ve Teknik Hazırlık: Dizgi&mizanpaj
Düzelti: Mahmut Feyzi  

Hiç yorum yok: