21 Aralık 2017 Perşembe

CANAN GEZİCİ


(1990 - )

       İstanbul Üniversitesi’nde  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı okudu. Üniversitede halen yüksek lisans eğitimine devam etmektedir.
      Şiirlerini çoğunlukla Duvar dergisinde yayınladı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Günboyu Matmazel (2017, Edebi Şeyler Yayınları, İst., 64 s.)
Şiirlerinden Seçmeler:

ORGANİK ŞARAPNEL

“et namına inan bana, bir de benim namıma”
Gertrude Stein

son 72 saattir traş olmuyorum
son 72 saattir üzerimdeki taş kayıp duvarı bozacak
en son ne zaman oksijen ürettim
son 72 saattir kimse oturmadı
son 72 saattir camcı pazar günleri silmeye geliyor
en son meydanında karşıdan karşıya geçerken görüldü
son 72 saattir mesaideyim
son 72 saattir millet kurnaz işin kolayına kaçıyor
en son geçtiğimiz yıl değiştirdiler bu parkeleri
son 72 saattir sen kim oluyorsun yavrucum
son 72 saattir eteğini aşağıya çek şimdi çek
en son ne zaman şöyle bir araya gelip
son 72 saattir beğeniliyorum öyleyse varım.
son 72 saattir saç diplerimize yollar yaptık
en son cümlesi: öteki kendimi sonsuza dek yinelememi engelleyendir
son 72 saattir çorabın öteki eşini bulamıyorum
son 72 saattir kendisinden haber alınamıyor
en son sabah bi kadın mama bıraktı
son 72 saattir tırnaklarım 0.24 cm uzadı
son 72 saattir flash flash kardan adam eridi
en son karumu okuldayken gezmiştim aya sofyaya gittim
son 72 saattir sinek avlıyoruz mal sahibi kapıya dayandı
son 72 saattir instaya girmiyor öldü mü kaldı mı bu kız
en son yüz yüzelik yalnızlık yok satıyor.
son 72 saattir dünya liderleri yemeden içmeden kesildi
son 72 saattir arılar ar damarlarını bulup sokacak bir gün
en son 5 yaşındayken arı sokmuştu ve hastaneye kaldırılmıştı
son 72 saattir güneş 72 derecelik açıyla vuruyor yüzüme
son 72 saattir alnımın şurasında beyaz bi leke yapışmış gibi kaşınıyor
en son firavunun mezarını çöpçüler bulmuştu
son 72 saattir kolumu nereye götürüyorsun hayvan
son 72 saattir tacize uğramadım aç da görelim
en son herzog’tan the wrath of god ı izlemiştik
son 72 saattir boşluk öğreticiyse gelin ayna kıralım
en son yeşil-pasaportlu bir korkuyu dışavurdu büyükşehir bankı
son 72 saattir yine bir şeyi bulamıyorum
en son MÖ 3200’den beri uçan o kuşu alkışlıyorum
son 72 saattir Hopi dilinde “wari”
en son nerde kalmıştık?


Hiç yorum yok: