4 Ağustos 2022 Perşembe

AYHAN BİNGÖL

 


(13 Şubat 1964 [Nüfus kaydında 01 Ocak 1965], Varto [Gimgim]/Muş - ) 


İlk öğrenimini Gimgim/Varto'ya bağlı Xoşan (Sönmez), Zirink (Kayalık) köyleri ile, Batıvarto mahallesinde bulunan Hürriyet ilköğretim okullarında okudu. Varto Ortaokulu'nu, Varto Endüstri Meslek Lisesi Metal İşleri Bölümü'nü ve Yıldız Teknik Üniversitesi Jeodezi ve Fotogrametri (Harita ve Kadastro) Mühendisliği Bölümü'nü bitirdi. Özel kurumlarda ve Ankara Çankaya Belediye Başkanlığı'nda çalıştı. 2012'de emekli oldu. Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası yayın organı olan Harita Bülteni'nde onaltı yıl yayın kurulu üyeliği ve altı yıl da yazı işleri müdürlüğünü yaptı. Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Ankara şube saymanlığı ile Genel Merkezinde asıl ve yedek yönetim kurulu üyeliği; Tüm-Bel-Sen kurucu üyeliği ile Çankaya Belediyesi Temsilciliği yönetim kurulu üyeliği ve BDP (Birleşik Sosyalist Parti) kurucu üyeliği ile Ankara Altındağ yönetim kurulu üyeliği yaptı.

Şiirleri ve yazıları, Ağır Ol Bay Düzyazı, Amik, Damar, Evrensel Kültür, Harita Bülteni, İmece (Ankara), İzlek, Kül, Lacivert, Mühür, Rüzgâr, Şiiri Özlüyorum, Mühür vb. gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı. Şiir'de ödül kurumuna karşıdır. Şiirin yanında resim ve müzik sanatıyla da ilgileniyor.

Yapıtları: Şiir: *Senden Hiç/ Tora Qe, Ank.: Kurgu, 2010.

Kaynaklar: BF, 3 Ağustos 2022


Hiç yorum yok: