23 Nisan 2008 Çarşamba

Akasya Telaşı / Derya Önder


Derya Önder'in "Akasya Telaşı" adını taşıyan ikinci şiir kitabı Digraf Yayınları tarafından yayınlandı. Şairin ilk şiir kitabı 2002 yılında Öteki-siz Yayınevi tarafından yayınlanmıştı.

"ne zaman dönüp gelsem bir yalnızlıktan

sözcükler var görüyorum beni bekleyen" Bahçenin Kalbi / Derya Önder


Fazla söze gerek yok. Şiirler, şiir kitapları, şiir dergileri var bizleri bekleyen. Hemen bir "Akasya Telaşı"da siz edinin. Fazla telaşa gerek yok. "Akasya Telaşı" kitabından aynı adı taşıyan şiirine bırakalım sözü...


AKASYA TELAŞI

yaz gelecek
sonsuz gürültüsü dinecek kalplerin

acımasız bir kışın ardından
gülümsetecek sokağa çıkan çocuk

biz, daha çok diyorduk avluyu dolaşan güneşin eve girmesine
henüz geç değil, kalbi üstünde taş kalmamış kadınlar için

ama şimdi üzgün ağaçlarının altında toprağa değerken ayaklarım
biliyorum, zaman keser incelmiş yerlerinden bir aşkı
ve tepinmek dünyanın üzerinde mızıkçı çocuklar gibi, nafile

o yüzden anlıyorum cama düşen akasyanın telaşını
burkmuyor içimi artık yıkık duvar, savruk nehir

Kalmanın da gitmeye eş olduğunu bilenler için
sarıdan çoktan geçmiş evlerin uykusuz sabahları için
artık hatırlanmaktan yorulmuş anıların cânı için
kâr etmez sabır, efsunsuz aşk, armağan edilen baykuşun hakkı için

bozduğum yeminlerin tümünden çektiğim ellerimi
şimdi bir kez daha uzağa sürebilmek için
topluyorum senin denizlerine döktüğüm ağlarımı

biraz da huysuz bir toprakta büyüdüm diye
ishak paşa sarayı’na karşı ağladım diye
annem üşüyen yerlerimi buza bağladı diye

bekliyorum burada
her şeyin her şeye karşılık geldiği yerde
dilimde tüyden hafif sözcüklerle

gelsin
gelsin ve dökecekse döksün âh’ını üstüme diye

gelsin
başka türlüsü yok

bekliyorum
telaşlı bir akasyanın gölgesinde.

Sınırda Dergisi, Sayı: 8-9, 2007
Şair Vur Kendini – 2007 Şiir Yıllığı / Veysel Çolak / 2008, Digraf Yayınları, İst.
Akasya Telaşı / 2008, Digraf Yayınları

Derya Önder


Derya Önder’in izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: