18 Nisan 2008 Cuma

Günlüğümün Sayfaları Arasından

12 Nisan 2008
Denetim amacıyla geçici görevle Finike'ye gittim. Giderken yanıma Tahir Abacı'nın Yasakmeyve Yayınları'nca yayınlanan "Hüznengiz", Nurduran Duman'ın Yasakmeyve Yayınları'nca yayınlanan "Yenilgi Oyunu", Adil İzci'nin Yasakmeyve Yayınları'nca yayınlanan "Kır ve Gök", Zeynep Aliye'nin Artshop Yayınları'nca yayınlanan ""Çöl Kapısı", Hüseyin Alemdar'ın Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları'nca yayınlanan "Vakitler İncelikler" Veysel Çolak'ın Hayal Yayınları'nca yayınlanan "Birkaç Kuş Birkaç Anı"ve Veysel Çolak'ın Şiirden Yayınları'nca yayınlanan "Şair Vur Kendini - 2007 Şiir Yıllığı" adlı kitaplarını aldım. Boş zamanlarımda deniz kıyısında bu kitaplardan şiirler okudum. Evden, eş ve çocuklardan ayrı geçirilen zamanlarda şiir, deniz, kuşlar, rakının beyazı, dağların yeşili ve denizin mavisi çok iyi geliyor.
Veysel Çolak'ın "Şair Vur Kendini - 2007 Şiir Yıllığı" içindeki şiirlerden bende kalan dizelerden birkaç örnek;
...
"Dik açılarla geldin iliklerime / Kızarıp içine çekildi gölgemin boyu"
Üzüme Boyanırken Yeryüzü / Özkan Satılmış
...
"aklımdan çamurlu ayaklarınla geçerken / hayatın kirli ellerini öptürüyorsun"
O / İlker İşgören
...
"hangi sokağı yürüsek doumuyor içimizdeki uzaklık"
Güneş Lekeleri / Ersan Erçelik
...
"şimdi kokulu mumlar ve kalın bir perde/ ile örtülü odalardasın, odalar her yerde!"
Eski / Selahattin Yolgiden
...
"Gebesin seni doğuran tüm piç yalnızlıklara"
Noli Me Legere / Ahmet Bozkurt
...
"Sağır bir sokak mı doğurmuştu seni de"
Kırık Beyaz / Serap Erdoğan
...
"güz elimde yorgun haziranlar bırakır..."
Beyaz / Berna Olgaç
...
"Bana çocuk kalmayı şiir öğretti. Yaşımı gövdeme giydiremem. / Ben yalanıma şiirle başladım. Yalanımdan görünen her şey gerçek. / Bana kötülüğü şiir öğretti. En geçerli mazeretim yalnızlığım."
Şiirim: Tıpkı Ben! / Emel Güz
...

Bir Aşk Tanımı:

"Aşk: yarım kalmış sahipsiz yapı"
Baskın / Hüznengiz / Tahir Abacı
...
Bir Yalnızlık Tanımı:

"Yalnızlık: Tenimi dalayan ısırgan"
Gök Tutmuş Yüzüm / Yenilgi Oyunu / Nurduran Duman

...
Şiirlerle tutunmak yaşama, şiirlere ve dağlara yaslanmak ne güzel!
Ne güzel, ıslanmak çisil çisil nisan yağmurlarında...
Ne güzel, yenilgiyi bir oyun olarak kabullenmek,
Ne güzel, yitik bir dizenin peşine düşmek,
Ne güzel, hecesiz kelimelerle yazdığı dizeleri cebinden düşüren şairin peşinde; soğuk istasyonlarda, meyhanelerde, taşrada hasret burcunda hüznü aramak,
Ne güzel, "Kır ve Gök"te baharın eksiklerini tamamlamak,
Ne güzel, rüzgârı zaman saymak,
Ne güzel, uyumak, uyanmak ve aşk üstüne konuşmak,
Ne güzel değil mi baharda şiir okumak?

Şükrü Kırkağaç

Hiç yorum yok: