17 Mart 2015 Salı

SÜMEYYE ŞEKER

(21 Eylül 1982, Konya - )


         Konya ‘da yaşıyor.
       Şiirleri,  Az Edebiyat, Eliz Edebiyat, Mühür, Papirüs, Temrin, Yedi İklim, Yolcu vb. gibi dergilerde yayımlandı / /yayımlanyor.
Ödülleri:
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Bekleyiş Vezinleri (2015, Yedi İklim Yayınları, İst.)

Şiirlerinden Seçmeler:

KESİK

Kanlı bir ekmekti babam
dünyanın adını yara koydum çocuktum
dere tepe düz ellerimde bir kusur
diyemedim tut, diyemedim saçlarım soldu
Hesabı yanlış tutulmuş bir deftersem
dünyayı solumak ağır hafifletmiyor şarkılar
uzansam dizleri nasıl da uzak
diyemedim bir kördüğüm kaç ilmek, diyemedim kahır
Harfler öğrendim ateşte pişirilmiş
kendime denedim, boyu boyuma denk
büyümek değil ihtiyarlamakmış yaşam
yaşım yedi ruhum Adem’e akran
sokağa açılır gibi sana açıldı kapılar
diyemedim örtme, diyemedim saksıda yaşar mı çiçek
Hangi sofraya yönelsem kırıldı kaseler
dilimin ucunda azıksız bir açlık
evvel gözlerde kaynarmış su
diyemedim baba, diyemedim eğrildi omzum

VE PERDE

Biraz müzik
kürdî bir nağmeyle çağlayan

Bütün aylar aynıdır eylül’deki gam ekim’e yürür
bir iç çekiştir akşam durmadan yağmur
evcil değilim haritalara inanmam yine de bilirim
doğu bir elbise değil tenimdir hiç çıkarmam ölesiye

Çünkü ceylan yazgısını gözlerinde taşır

Dünya hiç çeker terazilerde geldiğinde ölüm
çırpınan balıklar sevgilim ve kırmızı değil artık solungaç
açtım okudum sustum okudum durdum okudum
dedim dünya kırık hikâyeler kitabı

Topraktan su çekilir insandan kan
bir kuraklık her şeyde okunur sela bazen gizli
bazen alabildiğine haykırış ve hıçkırık
hüsnü zan edemem dalında kururken nar
susman dinmeyen uğultuyu beraberinde getirir
alnımda koyulaşan bir  leke susmasan
beni iki dünya arasında koyan ey
bir kalp çarpıntısı gibidir yaşamak buralarda
her türkü biraz Leyla
bir göç


Şimdi kaderi sabırla sıvazlayalım

* Şiirler, Sümeyye Şeker'in izniyle yayınlanmıştır.


Hiç yorum yok: