17 Ağustos 2010 Salı


NURİ DEMİRCİ

(17 Ağustos 1950, Sarıkamış / Kars - )



1967 yılında Pendik Lisesi'ni, 1973 yılında İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'ni bitirdi. Bursa'da yayımlanan Düşlem dergisinin(1997-99) kurucuları arasında yer aldı. 2009 yılından bu yana Eliz Edebiyat dergisinin yayınkurulunda yer alıyor.

"Dr. Z" adlı öyküsü 2001 yılında filmeçekildi. 1973 yılından bu yana diş hekimliği yapıyor ve Bursa'da yaşıyor.

İlk şiiri 1967 yılında İstanbul'da yayımlanan Genç Şairler Antolojisi'nde yer aldı. Şiirleri, yazıları ve yazarla yapılan söyleşiler Akatalpa, Bahçe, Biçem, Bir Yeni Biçem, Dize, Düşlem, Eliz Edebiyat, Kitap-lık, Varlık, Yaklaşım, Yeni Biçem vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Ödülleri: "Bursa Taşı" şiiriyle 2002 Ahmet Hamdi Tanpınar Şiir Ödülü'nü kazandı.

Yapıtları:

Şiir Kitapları:

&Hüznün Yarıçapı (1994, Promete Yayınları, Ank.)

&İçerden Kilitli Odadakiler (1996, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa)

&Fiske Seansları (1998, Düşlem Yayınları, Bursa)

&Soldan Dördüncü Aralık (2003, YKY, İst., 78 s.)

&Kör Hattat 2005, Kül Sanat Yayınları, Bağ Şiir Dizisi: 2, Dizi Editörü: MehmetCan Doğan, Ank., 79 s.)



AŞK



benimdin

nasılsa;

unuttum

seni sakladığım yeri

bir zaman sonra



bir zaman sonra

sordum seni

yüzüme bakan yalnızlığıma



"Soldan Dördüncü Aralık" adlı kitabından

Nuri Demirci



YOLCU



aynalı dolabıaç

yüzlerden yüzseç yüzüme



tuttum yenilgilerin ağır nöbetini

daha ne



yönüm ol

düş önüme,

avluda hazır atım

sır atım



kapadık bir kapıyı usulca



gidiyor muyuz

döndük mü yoksa



"Soldan Dördüncü Aralık" adlı kitabından

Nuri Demirci



HURUÇ



genişim şimdi,ufuk kadarım. günbatımına doğru

küçülen karınca geminin yolunu

uzatıyorum bir gerinme boyu

zamanım var daha, bekliyorum kabaran denizin

yarıldığı yerden kıyılarıma ulaşmasını



ponponlu ikisu samuruyla dönüyorum eşikten pencereye

fanilamın içinde yeşil ellere konmuş kara kuş heykelleri;

çınar,sığırcık, karga

durup dinliyorum dışarıdaki martı seslerini

kendini tutmayı bilen rüzgârı seviyorum

bozmuyor biçimini, sokağa tepeden bakan bulutun



düşünmüyorsam eğer geç kaldığımı;

geç kaldığım her şeyden hızla uzaklaştığımı

bir takvim kartonu kadar uzayan saatlerde

sırt üstü yüzüyorum. telaşlandırmıyor beni

saatlerden daha tez devrilen takvim yaprakları da

bir dünyaya çalışıyorum yeniden, hırçın

birustabaşının bakışıyla sertleştiriyorum hamuru



öyle kolay olmuyor kuşatmamı yarmak

aşkın adını çıkarttım kapı zilimden

yazdıysanız yakındır iadesi mektuplarınızın

olgunlaşsınaksın, ya da solsun kendiliğinden

dokunmuyorum kalbimdeki sivilcelere



burdayım şimdilik,genişim, anahtar kipine çalışıyorum

öyle kolay olmuyor kendimden çıkmak



"Kör Hattat" adlı kitabından

Nuri Demirci

Hiç yorum yok: