28 Ağustos 2010 Cumartesi

SALİH AYDEMİR


(10 Ocak 1967, Alpaslan beldesi, Taşova /Amasya - )

Ulukışla Kurtuluş İlkokulu, Ulukışla Lisesi ve Dokuz Eylül Üni. İşletme Fak. Muğla İşletme Mezunu. 1990-97 arasında Ankara’da gazetecilik ve TBMM'de danışmanlık yaptı. 1997'den beri İstanbul’da öğretmenlik yaptı. İşsizler Derneği Genel Başkanlığı’nı yürüttü. 2000 yılına kadar çeşitli şiir dergilerinin yayın süreçlerinde yer aldı. 2007-11 arasında Türkiye PEN Yazarlar Derneği Denetleme Kurulu üyeliği ve Barış Komitesi Başkanlığı görevlerini yürüttü. 200'de Derya Önder ile Öteki-siz şiir dergisini çıkarmaya başladı. 2002'de kurulan Öteki-siz Yayınevi’nin kurucu ve ortaklarındandır. 1995'ten beri İstanbul’da yaşıyor ve öğretmenlik yapıyor. 
Yayımlanan ilk ürünü 1991'de Demokrat dergisinde çıkan bir röportajdır. Şiirleri, yazıları ve söyleşileri; Absent, Ağır Ol Bay Düzyazı, Budala, Çınar, Düşlük, E, Edebiyatta Üç Nokta, Etken, Fayton, Hiç, Hişt, Islık, İle, İskenderiye Kütüphanesi, İskenderiye Yazıları, Kahverenkli, Kuşak Edebiyat, Kuzey Yıldızı, Kül, Mahsus Mahal, Mor Taka, Mozaik, Mum, Öteki-siz, Papirüs, Sanat Cephesi, Sevi, Sınırda, Şiiri Özlüyorum, Taflan, Ünlem, Ütopiya, Varlık, Yaratım, Yasakmeyve, Yine Hişt vb. dergilerde yayımlandı. Şiirleri, İngilizce, Fransızca, Almanca, Çince, Kürtçe, Bulgarca, Rusca ve İtalyanca dillerine çevrildi.
Yapıtları: Şiir: *Meriç Hanım, İst.: Öteki-siz, 2002 *Akıl Ayazı, İst.: Etikus, 2005*Hüzünlü Isırgan, İst.: Şiirden, 2007 *Dilbendi, İst.: Şiirden, 2009 *Gölge Göçü, İst.: Şiirden, 2014 *Kırık İğne, İst.: Noktürn, 2015 *Sessizliğin Laneti, İst.: Artshop, 2017 *Aşk Ayazı, Ank.: Kaos Çocuk Parkı, 2018 *Araz, Ank.: Kaos Çocuk Parkı, 2018 *Dil Ayazı, İst.: İmleç Kitap, 2019 *Trajedinin Kadınları, Dramatik, 2021 
Şiirsel Denemeler: *(h)içlenmeler, İlgi, 2000 *Kurşun Kalemden Notlar, İSt.: İmleç Kitap, 2019
Deneme: *Akıntılar, Babil, 2008 *Sevgilim Sevgili, İst.: İmleç Kitap, 2019
İnceleme: *Retorik ve Şiir, İst.: İmleç Kitap, 2020.

Hazırlayan: Şükrü Kırkağaç

*23 Temmuz 2022 tarihinde güncellendi.

      Şiirlerinden Seçmeler:

HÜZÜNLÜ ISIRGAN

gece kim çıkıp gelse yağmur yağdı
ıslandım odadan odaya koştum
halim şafak

değişmiyor suda kalan saçlarım
üzüldüm yüzümün gülüşlerine
sokakta kan kusuyor rüzgar
oynatıp duruyorum ellerimde yağmuru

bu kaçıncı sevişme kaçıncı öç
bir parça âh bir parça bakıp gitmeler

taşları dövdüler ağaç köklerinde
yaşlı çocukları unuttular akşamları
üzüldüm göğsünün kokularına
bacaklarımda ıslatıp duruyorum yıldızları

ben üç ayrı yüzü olan cuma değil miyim
başına parça parça mermer taşıyan yaz

avucumun içinde kızarıyor cam
iğnenin ucundan geçiyor hıçkırıklar
acı kurutuyor belleğimdeki ırmakları
tanıdım az yaşadım yüreğimi bağışla

seni göremeyecek kadar yorgunum
bakamayacak kadar sessiz ve sabah
kalbine geç kalan şubat gibi kırılıyor
değişiyor suda büyüyen yüzüm

yıldızların asıldığı yerde yüzümü yüz
ağzım açık hüzünlü ısırganlar taşırım

ayaklarım bunca baba bunca anneyken
soyunup yatıyorum bir taşa
cuma değil miyim ben

“Hüzünlü Isırgan” adlı kitabından

SON VE YİTİK

ben'i bana getir ve bak


ışık saklar uykular
akrebe benzemeyen
ve kendi çukurlarında

taş göz içlerinde uykular
sessizlik yamacı tıknefes

o uzağın uzağı
kupkuru ağaçlar gibi
bitenle başlayan uykular

karşımda kıvrık çam ağacı
ilk uykum
bitenle başlayan ses
boşluğu genişleten karanlık
dans et
aşkı bir köprü geçtim

aklımı dil tutsun

“Dilbendi” adlı kitabından


HİÇTEN AZ

bazen bir nokta
avuçlarımda uyuyan çığlık
bazen bir çizgi

havada hep yağmur
içten az

gece parlıyor aşkın adabına
cen nasırlı
yıldızın orucu bu

mürekkebimde hep uyku
bazen bir virgül
suyu yazıyor sesiyle

çelikten masal düşüyor
tene naz


“Dilbendi” adlı kitabından

Hiç yorum yok: