20 Ocak 2013 Pazar

BEN EN ÇOK ANNEME BENZERİM / MAKSUT KOTO



BEN EN ÇOK ANNEME BENZERİM


                                            Annem’e


doğduğumda resmim yoktu, anlaşılan
başkasının fotoğrafında arayacaktım
tombul tombul isyanımı

ben en çok anneme benzerim
bir başka yüz kandırır beni

alın terimdir gözleri ve gözlerinde
her şeyin adresine koşarım
bittiğini bildiğim yaşamda

kalabalık cehennemler sallanır içimde
cambazlığım bile acımı düşüremez
genişledikçe gecelerim
oysa ki, doğduğumda kansızdı
karanlıklar

ben en çok anneme benzerim
yetimliğimi devraldığım yerdir o
çocuklarıma miras bırakmayacağım
bu yüzden

bir gece kendime zaman açtım
hiç bir şey bilmediğim kundağımda

hoş gelmişim sorsalar
saat, gecenin bir yüzü
öbür yüzümde kalmışım
inanmadılar

ben en çok anneme benzerim
çünkü, annelerindir yüzleri
çocukların

Maksut Koto

Hiç yorum yok: