3 Ocak 2015 Cumartesi

MUAZZEZ USLU AVCI



(1960, Acem Köyü, Aksaray - )

Şair, yazar ve ekonomist. İlk ve ortaöğrenimini Acem köyünde tamamladı. İşletme Fakültesi'ni bitirdi. Çeşitli kurumlarda yöneticilik yaptı. Amatör olarak fotoğrafçılık ve müzikle uğraşıyor. İstanbul'da yaşıyor; evli.
Şiirleri, hikayeleri ve yazıları; Die Brücke (Almanya), Güney, Suje gibi dergilerde yayımlandı. Die Brücke dergisi 5 adet şiir kitabını Almancaya çevirdi. Şiir ve yazıları çeşitli kitap ve antolojilerde yer aldı. 
Yapıtları: Şiir: *Bahardandır, İst.: Komşu, 2012 *Üstüm Başım Tozpembe, İst.: Komşu, 2013 *Çiçeklere Gidelim, İst.: Komşu, 2014 *İsyan Makamı, Ank.: Favori, 2015 *Xezel Bo Ye Gej, Kürtçe; Ank.: Favori, 2015 * Sakla Beni Anne, Ank.: Favori, 2016 *Sus'un Gizi, Ank.: Klaros, 2019 *Söz Düştü-Toplu Şiirler, İst.: Öteki, İst.: 2019.
Aforizma: *Dil Altından Notlar, Ank.: İzan, 2020.
Çocuk Kitapları: *Kız İşi - Erkek İşi, İst.: Öteki, 2019 *Savaş Çok Acımasız, İst.: Öteki, 2019 *Böcek Cek Kelebek Bek ve Arı A'nın Maceraları, İst.: Öteki, 2019 *Bilgisayarda Kaybolan Arkadaş, İst.: Öteki, 2019.


KADINLAR

camisi yıkılsa da mihrabını taşıyan
manolya ağacı etekli, gül kokan

yağmalanmış medeniyet kalıntıları
kıymetlerini harabelerinde saklayan

dilleri ballı, elleri şifalı, bilge edalı
eyvallahsız, hayata göz ucuyla bakan

yuvasına yiyecek taşıyan kuş gagalı
anaç kanatlı, doyurgan elleriyle dolaşan

sabırlı, sırdaş, kahve lezzetinde arkadaş
taşa nakış içleyen, mekanları bahçe kılan

evren aşkına dünyayı rahimlerinde taşıyan
can evinde tutsak, zorba erkini kendi doğuran

borsada değersiz, ayakları altında cennet olan
kadınlar, kadınlar! vardılar, varlar, var olacaklar..

“Çiçeklere Gidelim” adlı kitabından

SEVGİ ANASONDUR

çünkü ben;
baba sevgisini
anason kokulu öpücükte tattım
neşeyi rakı sofralarında zannedip
gıyabında rakıya hürmet ettim

Çünkü ben;
sevmenin ayıp olduğu
k Haziran urak bir coğrafyanın
sevgi arsızı olmayan çocuklarındandım
itaati içselleştirmiş
baba baskıcı bir otoritenin
elpençe divan, itaatkâr çocukları
olmamak için kafa tutup babama
sevilmekten yana cezalıydım...

Çünkü ben;
uzun saçlı eksik etekli
ama aklına hükmün geçmediği
erkil bir coğrafyanın
bayır keçisi, inat ve asi...
olmak ve olmamak arası
kararsız çizgilerden dirençle geçen
bir erkil'in lüzumsuz kızlarındandım..

12 Kasım 1997

*15 Temmuz 2022 tarihinde güncellendi.

Hiç yorum yok: