15 Mayıs 2017 Pazartesi

XODLU HALİL


(1941, Aşağı Xod (şimdiki adı Aşağı Maden) Köyü  / Artvin - )


       Asıl adı Halil Halit Yıldırım’dır. İlkokulu köyünde okudu. Küçük yaşlardan itibaren halk şiiri ve aşıklık geleneğiyle ilgi duymaya başladı. Köyüne gelip giden ve yörede yaşayan birçok aşığın etkisi ve katkısıyla kendini geliştirdi. Şamili, Mahcubi gibi kendi köylüleri dışında Sümmani, Şenlik gibi Kuzeydoğu Anadolu aşıklarının türkülerini öğrendi.
       Bir süre köyünde muhtarlık da yapan Aşık Halil, hem bu dönemde karşılaştığı sorunları hem de başka birçok konuyu şiirlerinde dile getirdi. Özellikle yörede birçok şenliğe katılarak şiirlerini seslendirdi.
       Xodlu Halil'in şiirleri değişik gazete, dergi ve araştırmada yayınlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Yoruldum (2015)
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

BAHTİYARDIR

Bu dünyada dertlerini
Satan varsa bahtiyardır
Kazandığın hak yolunda
Tutan varsa bahtiyardır

Durmadan yürürüz yaya
Günümüzü saya saya
Hazırlıklı son durağa
Yeten varsa bahtiyardır

Gün gelir ederler üryan
Bunca geçmişini seyran
Dünya fani sonu viran
Biten varsa bahtiyardır

Xodlu Halil halim belli
Yaş yakında diyor elli
Gönlüne gençlik temelli
Katan varsa bahtiyardır

YORULDUM

Dünya ahvalini nazar eyledim
Bu alemi düşündükçe yoruldum
Memur oldum gerçekleri söyledim
Hak yoluna baş indikçe yoruldum

Mevla ihsan etmiş temiz bir yürek
Temiz tutmak için çalışmak gerek
Gurbet ellerinde elimde kürek
Geçim için eşindikçe yoruldum

Fırsat düştü kıymetini bilmedim
Bu dünyada doya doya gülmedim
Çok çalıştım mülk sahibi olmadım
Evden eve taşındıkça yoruldum

Halil böyle bu alemin akışı
Ölüm kaçınılmaz yoktur çıkışı
Ağır yükle aştığım o yokuşu

Günü geldi boş indikçe yoruldum

Hiç yorum yok: