27 Ekim 2010 Çarşamba

EROS'UN OKU / FİKRET DEMİRAĞ



EROS'UN OKU / FİKRET DEMİRAĞ

Kitabın Künyesi:
Eros'un Oku / Aşk ve Erotizm Şiirleri 1979 - 1996 / Fikret Demirağ / 1997, Hera Şiir Kitaplığı, Şiir: 7, İst., 127 s.

Dizi Editörü: Hüseyin Alemdar
Dizgi: Serap Uçarı
Düzelti: Fikret Demirağ - Faize Özdemirciler
Ofset Hazırlık: Asım Temelatan
Baskı: Pirmat Basımevi

Kitap, "Mavi Sayfalar", "Gri Sayfalar" ve "Ek Bölüm" başlığında üç bölümden oluşuyor.
Kitapta, "Mavi Sayfalar" üst başlığı altında "Giriş Şiirleri: Gündelik Şarkı Sözleri", "Akdenizli Aşk Sözleri", "Aşk'la Kanatlı Günler" ve "Sevişme Lirikleri, Aşk Serpintileri"; "Gri Sayfalar" üst başlığı altında "Aşk'ın 'Kanat Sesleri' Uzaklaşırken...", "Hüzne akış Sayfaları", Şiirkız'a Hüzünşiirler", "Evliadam'ın Uzun Yıllar Şarkısı", "Beyaz Efsane'nin Sonu(mu?)"; "Ek Bölüm" üst başlığı altında "Acılar Konçertosu" ve "Bir Sabah Sevgiyle Uyandır" başlığı altında kırk şiir yer alıyor.

Kitaptan iki şiir:

AŞK İRİSİ GÖZLERİNİN POSTERİ

Her sabah acemi başlarım, yeniden
acıya ve Aşk'a, Hayat'a ve şiire
her sabah yeni baştan, acemi;
daha bu dünyada söylenecek şarkım çok,
daha acemidir yüreğim, ölüm, dur geri.
Ben ne zaman bir şarkıya başlasam
süsler yüreğimi sevgilimin gözleri.

Süsler acımın bulutdelen duvarlarını
sevgilimin Aşk irisi gözlerinin posteri,
ki beni de bekler savunulacak Hayat'ın
ve kavganın 'ateş altındaki' siperleri;
daha istemem assınlar ölümün duvarına
yüzünden yeryüzü selleri geçen resmimi,
Hayat'ı severken asmasınlar kimseninkini.

Sevgilim, önümüze ardımıza düşürmeye başladı
'karanlık', mermilerini.
Ne zaman bir güzellik sayfası yazmaya dursam,
umutlu bir Aşk'ı, Hayat'ın şiirini,
bir çıkarın 'mitralyöz'ü durdu ateşe,
ama silemedi bendeki Hayat'ın iyi sesini,
bendeki Aşk irisi gözlerinin posterini.

Lefkoşa, 17 Mayıs 1982

BİR SABAH SEVGİYLE UYANDIR BENİ

Acımın alnından öperek uyandır bir sabah beni
dışarıda güneşi ve baharı yağarken yağmur.
Yüreğimde bir müzikle uyandır beni
tüy parmaklarını ağrıyan yerlerimde gezdir.
Saçlarımdan zamanı geçirerek uyandır bir sabah.
Sen günün şiiri ol, ben şarkını besteleyeyim.
Sen narin bir nar fidanı gibi salın rüzgârda
ben yanında yaralı bir dize gibi durayım.

Aşk ve Şiirle barışan bir dünyaya uyandır bir sabah beni.

Lefkoşa, (hüzünlü bir tarih)

Fikret DEMİRAĞ

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kitap kapağındaki görsel ve renk tercihleri bana ait değil. Çok rica ediyorum, adımı künyeden silebilir misiniz? Teşekkür ederim.
Davut Köse