13 Ekim 2010 Çarşamba

YOKSULLUKLAR / OSMAN SERHAT



YOKSULLUKLAR / OSMAN SERHAT

Kitap, Hera Şiir Kitaplığı'nın ilk yayını olarak 1995 yılında yayımlandı.
Kitabın Künyesi:
Yoksulluklar - Seçme Şiirler / Osman Serhad / 1. Baskı: Kasım 1995, Hera Şiir Kitaplığı, İst., 95 s.
Dizi Editörü: Hüseyin Alemdar
Kapak Tasarımı: Davut Köse
Ofset Hazırlık: Oğuz Öztürk
Dizgi: Mine Buz
Düzelti: Osman Serhat Erkekli
Baskı: Emre Matbaacılık

Osman Sehat'ın Yoksulluklar adıyla yayınlanan seçme şiirler kitabında şairin, "Dizgi Yanlışı Yok", "Yalnızlığın Yedi Rengi", Gülgûn ile Nergis", "Birdenbire Yaşamak", "Osman Serhad'ın Şiir Kitabı" ve "Okşanmamış Günler" adlı kitaplarından seçilmiş elli yedi şiiri bulunuyor.

Kitaptan iki şiiriyle başbaşa bırakıyorum.

GÜLGÛN'U SEVDİĞİNE DAİR NERGİS'İN SÖYLEDİĞİDİR

bahçelerden korulardan ormanlardan geçtim ben
ağaçlarla sevdim
elime dallar
ayağıma yapraklar dolandı
seni yapraklarla sevdim
ayrıldık
ayrılıklarla sevdim
başkasını sevdim
başkasıyla sevdim seni
köprülerden geçtim
köprüler yıkıldı
yağmurlar sağnaklar sellerle sevdim seni
ırmakta yıkanan kızlarla sevdim seni
kentlere girdim
kentler yakıldı
küllerle sevdim seni
kentler kuruldu
bahçeler sulandı
güllerle sevdim seni

Osman Serhat

GECE GÜLLERİ

sinerdi parmaklarıma uyku
ve yorgun heykeli külün

giysilerinden soyardım
evlerde yaban bir gülü

tay düşlerden doğrulup
yıldızları silkince sırtından

dedim yapraklarda hayat
başıboş rüzgârıdır ölümün

ve yoksul gövdesini gülün
mermer döşeklere koydum ben

Osman Serhat

Hiç yorum yok: