11 Mart 2018 Pazar

ÇETİN BOĞA



(1951, Eskişehir - )


       Şair. Çalışmak zorunda kaldığından düzgün bir okul öğrenimi görmedi. Aslen Adanalı’dır. Çeşitli kentlerde pek çok işte çalıştı.
       Yazın yaşamına 1967 yılında “Güney” dergisinde çıkan ilk şiirleriyle girdi. Şiirleri daha sonra Milliyet Sanat, Ortaklaşa, Sanat Olayı, Türk Dili, Varlık, Yaba Öykü, Yarın, Yazko Somut, Yeditepe vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Geçit (1982)
& Alevden Şarkılar (1985)
& Yoldaşlık Şiirleri (1991)
& Derin Acılar (1992, Ekin Yayınları, Ank.)
Kaynaklar:
A  Cumhuriyetten Günümüze Türk Şiiri Antolojisi Cilt 4 / Abdullah Özkan – Refik Durbaş / 1999, Boyut Dosya Yayınları, İst., s: 997
A  Tanzimat’tan Bugüne Edebiyatçılar Ansiklopedisi Cilt: I / 2001, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İst./ s. 190

Şiirlerinden Seçmeler:

ANSIZIN

Böyle aşkları severim ben
Sevgilin bırakıp gitmeli seni
Ansızın varolmalı her şey
Vurulup birdenbire ve ayrılıklar
Sonra ıslak bir hüzün!

Ve yokluğun olan şarkılarda
Böyle yaşları severim ben
Gözlerin sıcak bir akşam
Unutulup birdenbire
Aradığım sesini söylemeli...

“Alevden Şarkılar” adlı kitabından

BAHAR ÇİÇEKLERİ

Sizdiniz, hüznümü dipdiri sevinçlere dönüştüren.
Sizinle ses bulurdum, sizinle yenilenirdim.
Gözlerimdeki o derin acıyı usulca silerdiniz.
Işığınızla eriyip tükenirdi, yüreğimdeki o karanlık mevsim.
Varlığınızla mutlu olurdum, umutlanırdım, sanki yeniden doğardım.

İçtenliğin o çoşkulu pınarlarından süzülüp gelen,
en sıcak sevgilerle dolu güzelliklerdiniz.
İçimde durmadan filizlenen ey bahar çiçekleri,
sizdiniz evet siz; bir küçük gülümseyişinizle ellerime hayat
veren.

Ve ben; hep yanıbaşımda duydukça soluğunuzu,
öylesine yaşamak isteğiyle dolardım...

MÜZİĞİN SUSTUĞU ACIDA!

Onur Akın’a

Ben ölünce aşk olurum
Ay çıkar / çiçek açarım
Tohum çatlar / renk vururum
Taş çınlar / şafak doğarım

Müziğin sustuğu acıda
Hayat şarkısına başlar

Ben ölünce şiir ağlar
Şarkım dilsiz / konuşamaz
Rüzgâr pusar / durur dansım
Ömrüm susar / aşk doğarım
     
Müziğin sustuğu acıda
Hayat şarkısına başlar...

Türk Dili, Sayı: 721, Ocak 2012

VARDİYALAR

Sabahın köründe başlar
Acı dolu her günümüz
Kanal’ın köprüsünde toplanıp
Sonra yine döndüğümüz.

Herkes uyurken geceleri
Fabrikaya ulaşır otobüsümüz
Bükeriz ipliğini sevgilerin
Vardiyalardır ömrümüz...

“Alevden Şarkılar” adlı kitabından

Hiç yorum yok: