11 Mart 2018 Pazar

YASAKMEYVE KİTAPLARI / 3



Nilay Özer / Ol!..

sanılmasın ki sözümün zırhı rahat
bir kının boşaldığı
bir atın boş döndüğü
o hain pusularda gezinen hayat

beni de ince bir ihmale hazırladı


Komşu Yayınları: 3
Şiir: 3
1. Basım: Ocak 2005, 80 sayfa
Editör: Enver Ercan
Görsel Tasarım: Nazlı Ongan 

Kitaptan bir şiir:

EPE FLÖRE KILIÇ

ben bir ok eğitseydim on ikiden vururdu
zaman da dururdu sen yağmura karışınca
ey vahşi kavimlerin ölüm saçan yeninden
gürbüz başaklara damlayan vebalı ter
aşktın evet tanımlayıp öldürdüm

sıyrıldım yoksa kın niyetine bir kadın
merakımı hoş gör bahanemi esirge
ama yoksul pıtraklara dadandı senden önce
dalaş sözlerimin kılıcında akan yalım
öyle narin uzandın ki üstüme
bir ırmak bir vadiye ancak böyle uzanır

böyle rahat ve soluğu tutulmuş
nasıl geçilir baştan sona bir sokak
rüzgârın çarpıttığı yüzümde
dövüşerek kazanılmış yavuz çizgilerle nasıl
anlaşılır kılacaksın beni kendine

gel lastik yakalım herkesler mi uyumuş
keskin kokalım iğdelere karşı
yüreğinin atışı yüreğime denk değil
adımın dar birlikte yürümek mümkün değil
gerçek değil suçla seğiren göğsün
konuştum ya sonsuz uzatarak geceyi
yazık sadece sustuklarımı duydun

Nilay Özer

*Hazırlayan: Şükrü Kırkağaç

Hiç yorum yok: