11 Mart 2018 Pazar

YASAKMEYVE KİTAPLARI / 4


Deniz Durukan / Şakağına Daya Beni

1966 yılında İstanbul’da doğdu. Üsküdar Cumhuriyet Lisesini bitirdi. Şiir, yazı ve söyleşileri 1990lardan bu yana dergi ve gazetelerde yayınlanan şair, rock müzikle ve alternatif seslerle de ilgileniyor.

Müzik alanındaki çalışmalarını Türk Rock 2000, “Türk Rock 2001 ve İyiler Siyah Giyer (2004) adları ile kitaplaştıran Durukanın “Şakağına Daya Beni ilk şiir kitabı...


dinle ve şakağına daya beni!
tetiği çek, atını bağla...
hiçbir bağ yok ölülerle
fıstıki yeşil kostümler arasında

Komşu Yayınları: 4
Şiir: 4
1. Basım: Ocak 2005, 64 sayfa
Editör: Enver Ercan
Görsel Tasarım: Nazlı Ongan 

Kitaptan bir şiir:

AŞŞŞK

aslında hiçbir şey yok ayla!
sadece tecrit ettim kendimi loşluğa
ayaklarımı uzatarak, bazen de gerinerek
kış esmerliğinde şarkı söylüyorum, ayla
senin ruhun uçmuş rutubetli odalarda

üşüyor şimdi tüm eşyalar ama korkma
korkma iyiyim ayla!
koca dolabın içinde asılı tek bir ceket gibiyim
açık yerlerimi kapıyorum, uzayan tüylerimi
güneş nasıl da doğuyor yorulmadan her sabah ayla!
sen her sabah aynı sıcaklıkta kalkabilir misin yataktan?

hatta üç ayrı aşkı taşıyabilir misin?

bu şehir yokuş yukarı uzuyor ayla!
çift camlı pencereleri, parlatılmış kapı tokmaklarıyla
kıvrılıyor evler dar sokaklara

kaldır eteğini ayla!
aşk hiçbir şeydir, beraber uyumaksa tecrübe…

ayla! bazen atlamak istiyorum aşağıya

Deniz Durukan

*Hazırlayan: Şükrü Kırkağaç

Hiç yorum yok: