11 Mart 2018 Pazar

YASAKMEYVE KİTAPLARI / 5


Altay Öktem / Parça Tesirli

1964 yılında İstanbul'da doğdu. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni bitirdi. Şiir kitapları: Eski Bir Çocuk (1992), Su Kuşu (1992), Beni Yanlış Öptüler Aslında (1993), Çamur Şiir (1995), Herşey; Oda Kırbaç Ayna (1998), Sokaklar Tekin Değil (2003).

adına cinayetler işledim, saklamıyorum
itinayla dörde böldüm hayatı
herkese kanlı bir parça düştü, herkese tufan
sıyrılıp gittin çıkardığın yangından

Komşu Yayınları: 5
Şiir: 5
1. Basım Mayıs 2005, 64 sayfa
Editör: Enver Ercan
Görsel Tasarım: Nazlı Ongan 

Kitaptan bir şiir:

ALLAH AŞKINA

bu gece yüzümde
arkasına yeni vagon eklenmiş
tren sevinci var
sanki ön kompartımanda
diş taşını temizliyor kerpetenle
yarısı bakire bir tanrıça, ah! arkaik
rüyalarımdan sıçrayarak uyanıyorum
tırsıyorum korkak adamların paçama
tırmanmasından anne!

anne; ayet el kürsü oku bana, sonra suratıma üfle
sevişelim pis bir hüzünle
basılalım, kaçalım, damlardan zıplayalım
tünellerden geçelim; içimizde
tıkanıp kalsın bir düğüm, çözülmesin
o düğümün ucundaki iple asalım kendimizi
asılalım, kasılalım anne, kaskatı olalım
heykel gibi mesela, terk edilmiş bir kedi
yavrusu gibi, hani kuzguna şey gibi gelen
ney gibi gelen unuttum; hatırlat bana
ilk harfini söyle, ne bileyim ilk kargaşanı
ilk kovuluşunu falan cennetten

diyalektikten söz et; overlokçu kızlar diyelim
yalnızca overlok mu yapar, ilik açamaz mı
kemiklerini yalamaz mı bir adam sevgilisinin
emmez mi yani; yutkunmaz mı?
bu kadar basit mi hayat, bu kadar
tılsımı kaldıramaz mı kuzgunun leşi
yani yanlış değil mi bu; fısılda kulağıma
burnuma ingiliz anahtarı sok anne, dilime
neşterin keskin ucunu dokundur; sonra dur!  

dur! bu kadar da acımasız olma
ben de parçalanmış bir aynayım, kırılmış
bir dalım eninde sonunda
ikmale kalmış, kovuşturulmuş, buruşturulmuş
bir fotoğrafım; say istersen
topu topu kaç kadın girdi ki hayatıma!

anne, kulağımı çekmeden önce
son dileğin ne diye sor, allah aşkına!

Altay Öktem

*Hazırlayan: Şükrü Kırkağaç

Hiç yorum yok: