1 Eylül 2007 Cumartesi

İzler

İZLER

“bir aşktan geriye ne kalır”*
okun(a)mayan şiirler/dizeler,
yaşanmayı bekleyen güzellikler,
okşanmayı bekleyen bedenler,
öpüşmeyi bekleyen dudaklar,
uykusuz geçen/geçirilen geceler,

içinden çıkılamayan tüneller,
tutunamayan/tutulamayan dizler,
birlikte geçirilemeyen anlar/anılar vardır.
Sen neredesin!

yıllarım nerede
yaşanmamış balkonlar, koklanamamış çiçekler

bir çocuktan geriye ne kalır
koklanmamış/ sıkılmamış meme uçları,
gidilmeyi bekleyen okullar,
izlenmeyi bekleyen çizgi filmler, kovboy filmleri,
saklambaç oyunları, körebeler, elim sende
yukarıdan aşağıya yıldızlı pekiyi ile süslenmiş karneler,
ilkokul aşkları.

çocukluğum nerede
nerede balonlarım, uçan dairelerim,
lunaparklar, atlı karıncalar,
ip cambazları, şeytan uçurtmaları,
Doğan Kardeş’ler, Kemalettin Tuğcu kitapları.

bir gençlikten geriye ne kalır
çıkılmayı bekleyen merdivenler,
saklanmayı bekleyen gizler, pullar, zarflar
biriktirilen mektuplar, yazılan şiirler,
cep fotoromanları, Barbara Cartland’lar, Agahta Christie’ler
Arzu Okay’lı, Mine Mutlu’lu geceler,
Gırgır’lı, Fırt’lı,
“Tek Yol Devrim”li, “Bir Gün Mutlaka”
“Kuracağız Her Şeyi Yeniden” “Yıkılma Sakın”lı günler, geceler…

hasretinden prangalar eskitirim,
panzerler üstüne yürür,
Trabzonlu bir delikanlının.
dövüşen anlatsın hüznün isyan olduğu yangın yıllarını
Yalan Şiirler,
Karşılığını Bulamamış Sorular

“Senin yüzün benim yüzüm değil mi?”**

“Öyle yalnızız ki bu panayırda”***

kendinin Avcısı olan acının kiracıları

“mevsimi aşka çağıran kuşların nerde senin
güze el değdirmeyen ellerin nerde?”****

bir eylül’den geriye ne kalır?
Bugün de Ölmedim Anne
Mendilimde kan günleri, darağaçları,
Siyah bir acıda müebbet türküsü,
Bir nedeni yok yalnızca unuttum.
“Hayır”, ben onaylamadım tüm olanları,
“odam kireç tutmuyor” nedense

ben istemedim bu ayrılığı,
ben söylemedim şafak türküsünü,
ben çıkmadım/ çıkamadım yolculuğa,
ben seçmedim bu hüznü,
“hüzün ki en çok yakışandır bize” ***** oysa,

bir eylül, bir eylül daha
bazı aylar uğurluyor yolcusunu,
bazı şehirler eylül’ün konuğu.
eylül nerede, kiminle yaşıyor?
ben neredeyim.
kimin haziran’ındayım şimdi…

bir ölümden geriye ne kalır,
bir ölü başka bir ölüyü çağırır mı yanına
unufak olmuş yaşamım,
bunca yolcuyu nasıl taşırım sırtçantamda
iki şehri birden yaşardım
karnemde bu yıl
yolculuk sayısız, ölüm iki

oysa “herkes gitmiş”
babam ben yokken ölmüş
bir ben mi kalmışım?

kim ister ölmeyi
ölüme de var mısın?

yaşam kısa, ölüm uzun


* Ağacın Diliyle / Yay ve İpek / Şükrü Sever
** Yüzün / Gezgin / Metin Altıok
*** Aşk da Çevreye Uyar / Kendinin Avcısı
**** Bakır Tenli Yapraklar / Erbain / İsmet Özel
***** Nâzım Hikmet / Bedreddin Üzerine Şiirler / Hilmi Yavuz

27 Mayıs 2007 / Antalya / Saat: 17.30

Şükrü KIRKAĞAÇ

Hiç yorum yok: