5 Şubat 2016 Cuma

SEVAL KARADENİZ


(27 Şubat 1978, İstanbul- )


       Tam adı Saadet Seval Karadeniz. Kandilli Kız Lisesi'nden (1995) ve Mimar Sinan Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu (1999). 1999-2002 yılları arasında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde master çalışması yaptı ve "Ahmet Muhip Dıranas ve Şiirleri Üzerine Bir Araştırma" adlı tezi ile mezun oldu. MEB'de yönetici olarak çalıştı. 2016 yılından bu yana Adalar Halk Eğitim Merkezi’nde müdür yardımcısı olarak görev yapıyor.
       Halit Ziya Uşaklıgil'in Kırık Hayatlar adlı romanını Osmanlı Türkçesinden günümüz Türkçesine aktardı. Sadeleştirme-sözlük çalışması 2006 yılında Özgür Yayınları'ndan yayımlandı.
       Şiirleri, öyküleri ve söyleşileri Ada, Akatalpa, Eliz Edebiyat, Halk Edebiyatı, Hayâl, Kaşgar, Papirüs, Patika, Türk Edebiyatı vb. gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı / yayımlanıyor.
Ödülleri: “Kanaviçe” adlı kitabı 2017 yılında Seyhan Erözçelik İlk Kitap Şiir Ödülü’ne değer bulundu.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:

& Kanaviçe (2016, Hayal Yayınları, İst., 64 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

BİN UYURLAR EFSANESİ

bengi taşların belleği oldum
ağır sustum, derin ağrıdım 
yankılandı gün ışıksız mağaralarda
uzun bir ağıt gibi
aramızdan geçen zaman

bin uyudum, bin sustum
susmak kalın pamuk yorgan
       güvelenmiş yalnızlığından

      SENİ EN ÇOK

ben bu denizleri, gölleri, bu ağaçlarla hayvanları
aldım, biriktirdim sana, dağıttım, doksan dokuz gün
bu dağları, hele bu dağları yonttum, avuttum
unuta hatırlaya seni, seni en çok
yasaklı bir peygamber kadar sevdim

ben bir aşktan dirildim, ölümle aldatma beni
sağalmadı yaralarım, değdi kar, değdi rüzgâr
ben bu fırtınayı eskittimse, bu kavgayı, savaşı
uzaklaşa yaklaşa seni, seni en çok

bin ışık yılı öteden de sevdim

*Şiir, Seval Karadeniz'in izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: