15 Şubat 2016 Pazartesi

MÜFİDE GÜZİN ANADOL

(1925, Devrek / Zonguldak - 13 Şubat 2005)


       Şair, yazar. Devrekli yazar Zihni Anadol“un yeğeni. İlk ve orta öğrenimini Safranbolu, Bartın, Zonguldak’ta, liseyi ise Çamlıca Kız Lisesi’nde okudu. İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Devrek Ortaokulu, Kırıkkale Lisesi, Zeytinburnu İhsan Mermerci Lisesi, Üsküdar Kız Lisesi’nde Türkçe ve Edebiyat öğretmenliği yaptı. Beylerbeyi Lisesi’nden 1987 yılında emekli oldu. Devrek hayatından kesitler içeren öyküler kaleme alan yazarın “Babacan” öyküsüne Kadın Öykülerinde Karadeniz adlı seçkide yer verildi.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Derviş Hayriyesi (1967, Kendi Yayını, May Mtb., Kapak ve resimler: Ülker Anadol ve Demir Anadol)
& Geceleyin (1978, Kendi Yayını, İstanbul Matbaa Meslek Lisesi, Kapak: Demir Anadol)
& Gece Sefaları (1985, Yazko Yayınları, İst.)
Öykü Kitapları:
& Tahta Evler (1984, Yalçın Yayınları, İst., Kapak: Demir Anadol)
       Çocuk Kitapları:
& Karaduman’ın Serüvenleri (Çocuk romanı; 1982, MAY Yayınları, İst.)
& Melisa (Çocuk romanı; 1989, Yalçın Yayınları, İst.)
     
Şiirlerinden Seçmeler:

MEKTUP

Sevdiğim,
Sana dair değil şarkılarım.
Şiirlerimde sen yoksun.
Deniz, yosun ve mehtap kokmuyor mısralarımda.
Boyundan bosundan söz edemiyorum.
Senin için şiirler düzemiyorum,
Gücenme...
Dalgınım, derbederim,
Geceleri uyku girmez gözüme.
Kuşlarım uçar kimi zaman,
Kimi zaman ağlarım.
Dalgınım derbederim,
Lâkin senin yüzünden değil bu halim,
Gücenme...

TOPRAK KARA

Bıraktım ucunu iplerin
Saymıyorum yıldızları artık

Yırttım takvimleri
Yer demir
Gök bakır
Deniz tuzlu
Toprak kara
Ses yok
Işık yok
Susmuş ateşböcekleri
Çiçekler solmuş
Bıraktım ucunu iplerin
Saymıyorum yıldızları artık
Toprak kara


“Geceleyin” adlı kitabından

Hiç yorum yok: