26 Şubat 2016 Cuma

HÜSEYİN SİRET ÖZSEVER

(1872, İstanbul - 27 Şubat 1959, İstanbul)


       Mülkiye İdadisini bitirdi. Hariciye ve Nafia Nezaretlerinde çalıştı. Abdülhamit döneminde sürgüne gönderildi. Avrupa'ya kaçtı. Jön Türkler arasında yer aldı.
       1908 yılından sonra memuriyet ve öğretmenlik yaptı.
       Önceleri Tevfik Fikret etkisinde kaldıysa da daha sonraları aşk, kadın, doğa ve gurbet üzerine, sonraları giderek yalınlaşan bir dille şiirler yazdı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Leyâl-i Girizan (1909)
& Bağbozumu (1928)
& Kıvılcımlı Kül (1937)
& Kargalar (1942)
Kaynaklar:
A  Abdullah Özkan – Refik Durbaş, Cumhuriyetten Günümüze Türk Şiiri Antolojisi, Cilt 1, 1999, Boyut Dosya Yayınları, İst., s. 24-25
Şiirlerinden Seçmeler:

ADA'DAN DÖNERKEN

Bırakıp gidiyorum Ada'yı ilkteşrinde,
Sen yeşil bir kıyısın, ben dalgayım enginde;
Gözyaşlarım dolaşır yorulmuş eteğinde,

Ben ağlarım... uzaktan iniltimi dinlersin.

Mevsim yaprak dökümü, hep ağaçlar üşüyor,
Yaprak sanma, her daldan soluk bir ah düşüyor,
Düşünceli dağlara karaltılar üşüyor.

Yol üstünde geç vakit böyle kimi beklersin?

Baş ucundaki yıldız sönük gece kandili;
Şu geçen beyaz bulut yaşlı hicran mendili,
Rüzgâr atmış havaya, onu al da sevgili,

Derdinle ağlayanın gözyaşını silersin.

Sanırsın dertli ishak garib garib öttükçe,
Bir kırık dal altından ney üfler hazan gece,
Beyaz atkı omzunda meh-tâb dinler sessizce...

Ayrılık akşamıdır hazan gibi inlersin...

BOĞAZİÇİ NOTLARI

Akşamın rengi soldu gün gideli,
Batı maziye açtı bir dehliz;
Yaşlı bir levha şimdi mavi deniz
Abanoz gölgelerle çerçeveli.

Özledim pek şu köhne sayfiyeyi;
Orda oğluyla münzevi Ekrem;
Komşu gitmiş Sezai, bir görsem,
Onların hali belki benden iyi.

Bir gün elbet bu ayrılık bitecek.
Mevsimin son zamanı yaklaşıyor;
Kargalar ufka bir çelenk taşıyor,
Bu bahar son baharım olsa gerek.

“Kıvılcımlı Kül” adlı kitabından

TERENNÜM

Gördüm, seni sevdim güzelim gonce-yi tersin;
Sevmek mi güzel, yoksa sevilmek mi ne dersin?
Ben ağlıyorum.... sen de mi bitab-ı kedersin?
Sevmek mi güzel, yoksa sevilmek mi ne dersin?

Fark eyledim aşkınla bugün nur ü zalâmı;
Sensin geceler manzaramın mah-ı tamamı.
Lutf et! Bana anlat bu muamma-yı garamı;
Sevmek mi güzel, yoksa sevilmek mi ne dersin?


“Bağbozumu” adlı kitabından

Hiç yorum yok: