27 Kasım 2012 Salı

OSMAN ERKAN



(1 Mart 1949, Şanlıurfa- )

    
Şanlıurfa Ticaret Lisesi ilk mezunlarından. Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisinin işletme bölümü mezunu. 1970 yılından bu yana Adana’da yaşıyor.
Yayınlanan ilk şiiri “Boş Sokak” 1970 yılında Yeni Tanin gazetesinde yayımlandı. Şiirleri ve söyleşileri Bahçe, Edebiyat Gündemi, Edebiyat ve Eleştiri, Evrensel, Evrensel Kültür, Fayton, Hayat ve Sanat, Heves, Hişt, Islık, Karayazı, Kül, Mülemma, Şiir-oku, Türk Dili, Ünlem, Yaratım, Yeni Tanin, Yom Sanat vb. gibi dergi ve gazetelerde yayınlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
&Beni Nereye Sakladın (1995, Kendi yayını, Adana)
& Bende Hüzün Şeker Nasıl Öyle (2004, Ceylan Yayınları, İst.)
& Diltozu (2009, Karahan Kitabevi / Karayazı Şiir Dizisi, Adana, 72 s.)
& Anlayan Anladı (2013, Şiirden Yayıncılık, İst., 78 s.)


Şiirlerinden Örnekler:

BENDE HÜZÜN ŞEKER NASIL ÖYLE 

ben oldum olası bulut falına inanırım
bende hüzün şeker nasıl öyle

ben oldum olası
sumru yüreği
ham bir yıldızın sütdişlerinde,
güneş köpüğü dudaklarına susarım.

ben oldum olası
kaç sanrı kaç ölüm eder zamanın
dipsuyunda;
deniz,
üstüme üstüme gelir gözlerinde
koşarken sana kalbim, ceylan nasıl öyle

ben oldum olası
her gece
karnı burnunda bir martıyla,
yitik bir şairin
sarımor,
tütün telvesi dudaklarında
kanlı izmaritlerini içerim tutkuların.

ben oldum olası
mevsimler;
kuyruksuz akrep sözcüklerle kuşatılır.
saatler;
ipin göbeğini geren dar ağacımdır.

ben oldum olası
seyhan kıyısında: antika acılar
alır, acılar satarım gökyüzüne.
bende hüzün şeker nasıl öyle

“Bende Hüzün Şeker Nasıl Öyle” adlı kitabından



BORDO İŞLER

bazı düğmeler nekes
bazı düğmeler uyurgezer
bazı bazı gövdelerin
teras katında omuzlar sebil

bazı
göğüsle yapılan işler

bazı fermuarlı meyvelerin
hasar katmanı
saha zorluktan
yassı yalatmalar isteyebilir

“Diltozu” adlı kitabından
 

1 yorum:

Unknown dedi ki...

DİLİNİZE SAĞLIK ŞÜKRÜ ARKADAŞ