7 Temmuz 2015 Salı

ARDA GÜLYAN

(1984 - )


      Şiirleri, Kül, Le poéte travaille, vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

BÜYÜK HİÇLER BALADI

bozgun. sana bakıp böyle diyorum               
ve rüzgar ardımızda bıraktığımız ovaya iniyor.
         
ben ki korkunç bir sıkıntıdayım, ellerini ansıyorum             
(ellerin bu dünyadan değilmiş gibi gelir bana)            
benim taşlara benzettiğim ellerini               
yeryüzünün en yalnızı olan taşlara.               
zaten taş da bir bozgun demek değil midir benim için.

sunu

şimdi bir şehrin kıyısında yürüyoruz ya seninle,
o büyük avluyu insanlarla geçiyoruz
durup gösteriyorum sana sıkıntıyı,işte diyorum sevgilim,işte sıkıntı:
bir sokak kendi yalnızlığına çeviriyor göğü.

Le poéte travaille, Sayı: 9, Şubat-Mart 2004

DAĞINIK SU

bir ırmak dokundukça uzar bilirsin dokundukça uzar
ben ki öyle dokundum açıyorum yüzünün ırmağını
yeni sularını buldum yeni sularını orda bir yerde
dağ kahvelerindeyim birkaç kişi vardı yalnızdım
aldım o kendimi çok serin yerlere indim
upuzunum ne vakittir yaşlı otlar gibiyim

eskiyerek uyanır insan bilirsin bir sabah eskiyerek
bütün kırılganlığımı aç bir ırmak gibi dokundukça uzar
orda evler mi kendiliğinden evler denizler neye benzer
ben ki ellerimde bulurum bir kenti bir seye benzetirim
al o yoksul siyahını yer değiş cumhuriyetimle

dağınık suyum yüklenip çıkıyorum göğü


Kül, Sayı: 36, Mayıs 2003

Hiç yorum yok: