20 Kasım 2010 Cumartesi

YASAKMEYVE KİTAPLARI / 12




Fatma N. / Heyelan  

1958 yılında Sürmene'de doğdu. Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yapıyor. Şiir ve öyküleri 1995 yılından bu yana dergilerde yayımlanıyor. "Heyelan", şairin ilk kitabı.

“mektup bitti
başlayan ne”

Komşu Yayınları: 14
Şiir:14
1. Basım: Mayıs 2006,  56 sayfa
Editör: Enver Ercan
Görsel Tasarım: Nazlı Ongan

"Heyelan" Fatma N.'nin ilk şiir kitabı. Kitap, "Mektup Bitti" başlıklı bir şiiri içeriyor.

Kitaptan dizeler;

"yağmur yanlış bir adrese gitti"

"yaz denen eski bir mahalledeydik
asmanın yaprakları bağ yapmaya yetmiyordu şehri
ben en beterinden bir vedayı duyuyor
yol çantama harita koymuyordum"

"veda bir tek kişiye yazılabilir
insan tek kişiye yazabileceği şeylerle
yeniden gözden geçirilmeli
noktasından virgülünden
hele imlasından
hiç söyledim mi"

"unutacak bir harf kalmıyor"

"dokusu kül kâğıtlarım
alt sıraya sarkan dizeler için
kucağımda pul ve zarf istifi yaparken
kelime kelime dağolayazdı
bıçak parasını ödemiştim ruhumun"

"görmüyor musun
parmak uçlarım bir araya gelmiyor
ölüsü dönmeyen kelimelerin hiçbiri
dönmüyor ağzımıza"

"mektup bitti
alt yazılar geçiyor"

"sana mektup bitti diyorum bak her tarafım titriyor
çatallanarak çoğalıyor kırılıyorum
tırnaklarım cılız
koşarak geçiyor yaşım
ağzımdan çıkan her sözcükten
beni durdur"

"hangimiz daha yalnız
hangimiz daha fazla gömüldük
bu soru tenimi kurcalıyor
dürtüyor dalgınlığımı
ama ekrandan çıkış yok"

"aynaya uzaktan bakamıyorum
yaklaştığımda cehennem"

"yiten benim yüzüm
hem susmamı hem neşeyle devamımı istedikleri
bu kemo bu terapi bu tehcirde
beni odasıcaklığında tut"

"hayır hayatla aramız yok"

"mektup bitti
başlayan ne"

Bir Soru:
"benimkine benziyor mu üşümen bilmiyorum"

Bir soru daha;
"veda merhabanın nesi oluyor
evlerden ırak piçi mi
pandispanyanın kremasındaki kıl mı
saatlerce baktığın kâğıdı
bomboş buruşturmak mı
buruşturduğun bazen gözyaşı da olabilir
açık damara pufpuflu bir havlu bastırmak mı veda"

Hazırlayan: Şükrü Kırkağaç

Hiç yorum yok: