3 Kasım 2010 Çarşamba

CİHAT DUMAN

(9 Haziran 1984, Baskil / Elazığ - )


      Annesi Minever Hanım, babası Mustafa Duman. Malatya'da büyüdü. İlkokul ve liseyi burada okudu. 2005 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdi. İstanbul'da avukatlık yapıyor.
       Bir grup arkadaşıyla birlikte Yeniyazı dergisini on bir sayı yayına hazırladı. HurdaSanat adlı elektronik dergiyi 5 sayı çıkardı. Natama dergisinin yayın kurulunda bulundu.
       İlk şiiri 2007 yılında Varlık dergisinde yayımlandı. Şiirleri, yazıları ve söyleşileri Avantgarde, Beyaz Manto, Dergâh, Diri Ozanlar Derneği, Duvar, Edebiyat Ortamı, Edebiyatta Üç Nokta, Gerçek Hayat, Ğ, Hece, Heves, İzafi, İzdiham, Karagöz, Karayazı, Kitap-lık, Mesele, Natama, Posa, Sincan İstasyonu, Sus, Ücra, Üç Jeton, Varlık, Yeniyazı, Yordam vb. gibi dergi, fanzin, gazete ve eklerinde yayımlandı.
       Ödülleri: “Ya Da Pişman Değilim” adlı şiir kitabıyla 2010 Server Vakfı Edebiyat Ortamı Şiir Ödülü'nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Ya da Pişman Değilim (2010, Yeniyazı Yayınları, İst., 64 s.)
& Kızkardeşleşmek (2012, Pan Yayıncılık, İst., 84 s.)
& Bir Fil Müddeti (2014, Pan Yayıncılık, İst., 70 s.)
Kaynaklar:
A  http://cihatduman.blogspot.com.tr/
Şiirlerinden Seçmeler:

İKİZLER BURCU

ben kimim
bu şiirin ilk okuru olmaktan başka
ilkokuldan sonra hiç aşk olmamış
yüksek tahsil sonunda sahile vuran
aşırı karizmadan cübbeyi yakmış
yasa biraz eksik kalmış tören gününde
ben onların söylediği
ayşE’nin unuttuğu
bu şiirin ilkokulu

ben kimim
1984 harpuT doğumlu
bakire ve dokuz çocuk annesi
taklidi yaparaktan para aklayan
ve itinayla dost aksatan kanun bilirim

beni annem yargılasın yargısı
babamca verilmemiştir
çünkü tabanca bilmek internete benzemez
ne demek oluyorsa

ne olduğumu biliyorum
—ama ben kimim
—?
insan gibi cevap ver

“Ya da Pişman Değilim” adlı kitabından
Cihat Duman

SAVAŞ HABERLERİ

elma’ya, c harfine
ağzımdan ağlıyorum
çünkü bana bir kadının dişleri emredildi
çok gül satmış çok yürümüş, soyadı hiç değişmemiş
şehrin içe kapandığı yerde kendisi olan
tanrı-kedi arası bir saatte müntehir bir kadının dişleri

kendime ölüyorum, bu şık bir hareket
kendime ödüyorum hayat borcumu
kendime öpüyorum ama eğilmeden mecaza
hacize, ucuza, eften püften şeylere
kendime övüyorum onu ağzımdan ağlıyorum

adı konmamış bir hayvanım ben hayvan
mağrur deyin bana kısaca tanışalım
elbette tartışırız
bir iletişim biçimi olarak şiir […]
ağız dolusu ağlamaktır kulak kemiklerine
bir kadının şırılçıplak dişleri bur’dan bakınca
bir savaşın en güzel hatırası
geleceğim oluyor

“Ya da Pişman Değilim” adlı kitabından

Cihat Duman


Hiç yorum yok: