20 Kasım 2010 Cumartesi

FATMA N.


 

(1958, Sürmene / Trabzon - )


           Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği yapıyor.
       Şiirleri, öyküleri ve yazıları 1995 yılından bu yana Taflan, Varlık, Yasakmeyve vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri:
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Heyelan (2006, Komşu Yayınları: 14, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 14, İst., 56 s.; Editör: Enver Ercan, Görsel Tasarım: Nazlı Ongan)
& Geçitte (2009, Komşu Yayınları: 53, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 48, İst., 56 s.)
& Fakat Geldim (2017, Komşu Yayınları, Yasakmeyve Şiir Dizisi, İst., 56 s.)


HİSTAMİN
 
bazı sözcükler diş köklerimde kırıldı
bazı düşler üzgün kızlarda
bazı gözler içerdeki kadının astar rengiydi
astarlar eteklere biçilmiş kefenler
bazı duvarlar açılmadı
yaralanıp geçti şehir
 
günlerce sadece unuturum
sonbahar her yerde böyledir
park sıralarını uzun serip yaprakların altına
kimi akşam dizerim kuğuları
kimi zaman sadece caddeler olur
baştan sona yağmurlu
bir camdan geçiyor gibi şehir
 
bazı yanıtlar boş evin yankısıdır
bazıları aşka keder arar günlerce
öyle durup çiçekçi önlerinde
kuru kendirler sordum
duraklarda aykırı yönler
gece korkusu floresanla aşılabilir
şehir beni bu halimle sever mi
 
Taflan, sayı 3, 2007

Kız N. İşitir

uslu kızlar
eve döner öpüştükten sonra
ben sonsuzluğa geçtiğim anlarda
kendimden kaçmadım
bir kelebek atlasını açar gibi dizlerime
içimden geleni çıplak
eteğimin katlarını serbest bıraktım
gövdemde eşelendi bir kavağın ritmi

bir yılanın ölümü terk ediş hamlesi
büyüler beni
gömleğini çıkarıp sadeleştirdim
bir bağın neden ortasında olduğumuzu
iç yüzümü yansıtan hararetin
niye tatlı bir merhametle kavrulduğunu

meleğim hâlâ
elma dilimlerini dizerken
uzun sürsün diye isterken yaz
bilmediğim halde hissederim
yakın havzada
bir vaşak bir atlıya
dinletiyor obanın sesini
ve inleyişini göğün havalanan otlardan

ORDA SÖĞÜTLERE KUŞ EVLERİ ASMIŞLAR MI

nasıl da karmaşıktır
tehlike çıkışları
endorfin açığı
-on miligramı yaşamsaldır-

şubat yine biter umudu
-evet biter-

yeri gelince masalara mum da konur
-masa çevredir-

ve çaredir basit tarifler
-ölü bir erin sırtındaki yaralıya yurt toprağı diyoruz-

TRANSFORMER

ağaç adları değişmeden kalabilir
çörek adları
fiyatla birlikte yer alıyor
misal ay çöreği üç tl
arjantin caddesinde beşle çarpılır
yanında kahve bir düşle
gerçek arasındaki fark

mesela mesela sonsuzluğa inanma günü
kedi kumu aldım
bütün o paralellerin
kan işeyen dünyanın
derinden gelen bir asidi var
asma bir köprüden
apayce aslı dururken
hayatın akışı

sessizlik çırpı bir şey
saatlerle ileri geri oynamak gibi bir şey
acıktıkça tırnaklarını yemenin bir üstü
mesela mesela hoplamadan kalabiliriz
devrilmeden

erimeden mika kalabiliriz

Hiç yorum yok: