Homeros Akademisi
Klasik bir
öğretmen, öğrenci, çalışan veya işadamı yaşamı; evden işe, işten eve. Devamında
her şey dâhil olan, olmayan, aklın işten uzaklaştırılmaya çalışıldığı sözde
tatillerden mi ibarettir?
Bilinçaltında veya
iş başvurularında kalan edebiyat, sinema, tiyatro, müzik, spor, kitap vb.
eğilimler artık geride mi kaldı?
Tek yol iş
yaşamında başarılı olmak, yerini korumak, doruklarda kalmayı başarabilmek
midir?
Bir de, yaşamımız
boyunca taşımak zorunda olduğumuz, sürekli saldırılan, hedeflenen, kolay
ulaşılabilinen, az, orta, yüksek gelirli olarak kategorize edilen modern
tüketici kimliklerimiz var. Üstelik davranışlarımız bilimsel araştırmalarla önceden
tahmin edilebilir hale geldi ve ne yazık ki artık o çok değerli sırlarımız yok.
İrademiz dışında
geldiğimiz dünyada bizim için kurgulanan yaşam bu mudur?
Değildir ve asla
öyle olmamalı.
Olmaması için
Heyamola Yayınları ve Roman Kahramanları Dergisi’nin lokomotif rol üstlendiği
bir girişim var artık: Homeros Akademisi.
Homeros Akademisi,
size insanlığın bin yıllardır biriktirdiği bilgiye ulaşmanızda yol gösterici
rol üstlenecek. Ağırlıklı olarak edebiyat üzerinden ve interaktif bir yöntemle
gerçekleştireceğimiz seminerler aracılığıyla “entelektüel sermaye” konusunda
fikir sahibi olacaksınız. Sonrası sizin gelecekle kurmak istediğiniz ilişkiyle
doğru orantılı bir yolculuktur.
Ayrıntılı bilgiler
Homeros Akademisi adlı facebook sayfamızda paylaşılmaktadır.
Güzel günler için..
İÇİNDEKİLER
Çocuk ve Gençlik
Edebiyatı
Türkiye’de Gençlik
Edebiyatı ve Bu Alanın Tanım ve Uygulama Sorunları / Necdet Neydim
Değişen Toplumsal
Koşulların Karakterlere Yansıması / Gülsüm Cengiz
Öykü ve Romanda Her
Ana Figür Kahraman mıdır? / Necdet Neydim
A ile A “Anna
Frank’ın Günlüğü” ile “Ayşe’nin Günleri”nde İki Karakterin Karşılaştırılması /
Tülin Tankut
Bülbülü Öldürmek:
Güneyin Kapanmayan Yarası / Ayşe Lahur Kırtunç
Çalıkuşu’nun Öncü
ve İdealist Genç Kızı “Feride” / Hülya Soyşekerci
“Bizden Başka
Canavar Yok”: Sineklerin Tanrısı ya da Masumiyetin Sonu / Semiramis Yağcıoğlu
Bizim Hayvan
Çiftliğimiz / Aslı Perker
Fransız Devrimi
Roman Kahramanları
Gerçek ve İdeal
İzleğinde, Victor Hugo’nun Doksan Üç’ünde Fransız Devrimini Yeniden Düşünmek /
Gülcan Ak Tatar
Fransız Devriminin
Kurgusal Kahramanı: Jean-Jacques Rousseau / Prof. Dr. M. Emin Özcan
Evariste Gamelin,
İnsanlık Adına İnsani Değerlerin Çiğnenmesine Gözlerini Kapayan Bir Devrimci /
Prof. Dr. Nedim Kula
Devrim Savaşları ve
Yazgı Kurbanı Kahramanlar: Balzac’tan Les Chouans ou La Bretagne en 1799 / Ali
Tilbe
Ursula K. Le Guin
Eril dilin içinde
bir kadın olarak yazmak / Hande Öğüt
Ursula K. Le
Guin’in Çocuklara Sunduğu Özgür Dünya / Hülya Soyşekerci
Kendi Yolculuğunu
Anlatan Bir Seyyah / Şirvan Erciyes
“’İdeoloji’ Olarak
Teknik ve Bilim” ya da Mülksüzler / Halim Şafak
Yokluğun Varlığına,
Varlığın Roma’ya Armağan Olsun Lavinia / Özgür Çelik
Sevgi Soysal
Aşka yürüyen, Aşkla
Yürüyen Kırmızı Başlıklı Kız: Sevgi Soysal / Çiğdem Sezer
Toplumdan
Bireye/Bireyden Topluma Bir Sarmal: Sevgi Soysal Romanı / Ayşegül Yiğit
Kahramanı,
Yenişehir ve İnsanları / Efnan Dervişoğlu
Memleketimizden
Kadın Manzaraları / Mürselin Kurt
Kahraman Romancım:
Sevgi Soysal / Hanife Türkseven
Kahrolsun Telefon
ya da “Bağzı Şeyler” / Ayşe Akaltun
Hoş Geldin Ölüm –
Yorgunluk / Tekgül Arı
Yürümek – Paltosunu
Aldı Vestiyerden / Arzu Demir
Homeros-İlyada
Mitolojiden
Arkeolojiye Troia Düş mü Gerçek mi / Rüstem Aslan
En “kahraman”
Akhilleus / Ari Çokona
Helen ve tasvir
edilmeyen güzelliği / İo Çokona
Halkların Fıkra Kahramanları:
3
Almanların Fıkra
Kahramanı Till Eulenspiegel / Mustafa Duman
Resimlenmiş Hikâye
ve Romanlar ya da Resimlenmiş Metinler / Turgut Çeviker
Serbest İnceleme
Clarissa, Stefan
Zweig / Olga Okay
Michael Kohlhaas:
Adaleti Tekrar Düşünmek / Hannan Bik
“Simurgname”nin
Roman Kahramanları / Nezihe Altuğ
Cengiz Aytmatov –
Toprak Ana / Sezen Lermi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder