7 Eylül 2018 Cuma

DERSİMLİ ZAMANİ



(1948, Semku (şimdiki adı Kuşluca) köyü, Ovacık / Tunceli - )


Asıl adı Hüseyin Akyıldız’dır. İlkokulu köyünde okudu. Köyündeki yaşlıların çeşitli  hikaye kitaplarını okutmalarından etkilenerek aşıklık geleneği ve şiirle ilgilenmeye başladı. Aynı zamanda bağlama çalmayı öğrendi.
Aşık Zamani 1965’te İstanbul’a giderek bir avukatın yanında çalışmaya başladı. Süreç içinde kendini geliştirdi ve 1967’de ilk plağını doldurdu.
Askerlik sonrası 1970’de yeniden İstanbul’a yerleşen dönemin politik gelişmelerini bağlı olarak şiirlerinde de toplumsal sorunlara yöneldi. Zamanla tüm Türkiye’de tanınarak birçok yerde konserlere katılan Aşık Zamani 1974’te konser için gittiği Almanya’da kaldı.
Bugüne dek 8 plak ve 5 albüm hazırlayan Aşık Zamani’nin şiirleri çeşitli gazete, dergi ve araştırmalarda yayımlandı.
Ayrıca Çorumlu Zamani (1923-1986) ve Narmanlı Zamani (1961) mahlaslı aşıklar bulunmaktadır.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

AĞLARIM

Kendimi bildim bileli
Eller güler ben ağlarım
Garip başım hep çileli
Eller güler ben ağlarım

İçtim aşkın badesini
Seçtim sevda çilesini
Herkes bulmuş Leylasını
Eller güler ben ağlarım

Muradıma eremedim
Demi devran süremedim
İyi birgün göremedim
Eller güler ben ağlarım

Der Zamani ben neyliyem
Sabırla gönlüm eyliyem
Hangi derdimi söyliyem
Eller güler ben ağlarım

Hiç yorum yok: