3 Mart 2016 Perşembe

AYDIN UYSAL

(1984, Kiraz / İzmir - )


      İlk ve orta öğrenimini Kiraz'da tamamladı. Halen yüksek öğrenimine devam eden Uysal, Ödemiş Küçük Menderes Gazetesi'nin ve Ödemiş Yerel Güç Gazetesi'nin bölge temsilciliğini yaptı. Demokratik kitle örgütlerinde görev aldı. Edebiyatçılar Derneği üyesi.
       Şiirle 1999 yılında tanıştı. Şiirleri, öyküleri ve yazıları BH Edebiyat, Cazkedisi, Gri, Hayal, İmgelem vb. gibi dergilerle Ussuz  ve Mevsimsiz Kültür Sanat Edebiyat Platformu gibi internet sitelerinde yayımlandı.
Ödülleri: “İç Atlası” adlı dosyasıyla 2012 Ali Rıza Ertan Başarı Ödülü’nü, “Yeşil Yangın" adlı dosyasıyla 2016 Attila İlhan Ödülü’nde Jüri Özendirme Ödülü’nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Şiir Yüklü Gemi (2003) ,
& İki Damla Gözyaşı Teselli Tutanakları (2008, Kitap Atölyesi Yayınları)
& İç Atlası (2012, Kanguru Yayınları, Ank., 64 s.)

& İzinli Pazartesi (2013, Kurgu Kültür Merkezi Yayınları, Ank., 72 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

ÖP

kırılmış dal uçlarında
yarınlara benziyor dudağa çarpan su
yeni türetilmiş kelimeler yorgun
sayısız öpmeler dokunmuş yanağına

gökyüzü açmış ağzını
binlerce uyumsuz ışık
sokak aralarında seni arıyoruz
üşüyor adresler
yüze çarptığın kapılarda

kendini yollara vuran öğle sonları
nemli bir kış gibi titriyor avuçta

akşamüstleri azalıyor
hiçbir öğle sonu
güneş biriktirmiyor yokluğunda

Ocak/2010 izmir

TAKINTI

geceyi dokundum sabah sandım yüreğini
kalmışım öyle gecenin maviliğinde
üşüdüm
üşüyorsun

sabaha dokundum gece sandım gözlerini
dalıp gitmişim bakışlarındaki sürgün adaya
susadım sana
susuyorsun

düne dokundum yarın sandım ellerini
avuçlarının ortasında ölmüşüm
tükendim
tükeniyorsun…

şimdi ne gece ne sabah
ne de koyu bir çay birikimi sevdaların
yaşamak
yaşıyorsun…

01.10 09 izmir

TARİHSİZ AŞK

beni başlamamış bir aşkın tarihinde bul!
kaybedilmemiş bir umut.. yaşanmamış bir hüzünle
çıkar gelirim..
ki çıkıp gitmelerin tarihidir kalbim.

beni başlamamış bir şiirin ilk dizesinde vur..
kaybetmeyi bilirim..yenilgiyi severim bir kadının gözlerinde..
kavga dilimin uç noktası..
uçurum..uçurtma..dudaklarım gökyüzü
hadi havaya sıkılan ilk kurşun olsun..son sözün
gökyüzü aşksız ağır yaralı..

ölmeyebilirim..
bir kuş çıkagelir sonra
tutar tutkulu bir yaranın derisini..

sen beni yaşanmamış bir aşkın tarihine bırak..
gün gelir biter bir aşk daha..
bir aşk en fazla bir şairi adam eder..

adamı olmayan bir kadın..
kadar yalnızlık..
kadını olmayan bir adam kadar hüzün..
koy ellerime..

sen bana başlamış bir aşkla gelme
çok kıştayım üşütürüm kalbini..


Cazkedisi, Sayı: 1, Nisan-Mayıs-Haziran, 2015

Hiç yorum yok: