13 Ekim 2016 Perşembe

BETÜL ESENER



       Şiirleri, Akatalpa, Dize, Varlık vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: “Naz” adlı dosyası 2000 Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü’nde övgüye değer bulundu.

Şiirlerinden Seçmeler:

ALIŞKIN

alıştım
here şeye alıştım da
bir tek kuşlara alışamadım ben
yalnız onlara.

suyu donduran buza kesti şehir
sudan çıkmış rakıya döndüm.

dönüştüm
üşüştüm başıma
kuşlar da üşüdü
üşüştük de kuşa döndüm
alışamadım rengine.

Varlık, Ekim 2001        

ÇÖL

Güneş orda bir kızıl
kızıl değil kan buzul

kum sırtında yürür zaman
çöl: kendine yenilmiş taş birikintisi
adını kazıdım bir uçurum dalına

adını kan birikmiş göğsün kenarına
çöl! birdi suyun ölüsüyle ateşin dirisi
adını dizlerimizin kuş kokmasına
kan sırtında bıçak zaman
şarabın eskimesi; hayatın ekşimesi
yamaçlar uçurum kenarına
adın kendine yenilmiş çöl birikintisi

Dize, Eylül 2001

PERİLERİN CİNSELLİĞİ

öyle bir esmerliktir ki o
bir orman olabilir
ancak böyle tutuşan
yırtılan bir damar ve akar
kar
gibi beyaz, incelikli
bir nehrin ağzı
soluk soluğa denizle öpüşen
karışınca birbirine bazı şeyler
ölüme yakın bir sevinci doğuran
kapkara tüylerinizdeki o narin ürperti
kutsal “V” harfiyle kuşatılmış
bir dağın etrafını saran
O, Reçine, Amber, Sümbül, Itır
Kokuları

 akın bizi nedensiz bıraktığı
 kim bilinir?
 başımızı döndüren
                  gökkuşağının ortasında renk ki nedir?

elbet bir gün diner etimizin de açlığı!

Akatalpa, Sayı: 113, Mayıs 2009

SÜRÜLMÜŞ İNCİR

melih cevdet de böyle mi
düşünmüştü ki
birkaç zamandır ölmüştü
sürülmüştü incir kabuğundan.

marilyn kısık kısık öksürmüştü
eteklerinin arasından.

belki de bu yüzden ölmüştü
sürülmüştü incir kabuğundan.

Varlık, Ekim 2001        

YA/SAKLI

Savaşlar ve aşklar: ölümün eş zamanları
kalabalığa uyumlu yanı ayağımın
nerden bulmuşlarsa yüzümü
ordan başlamışlar yazmaya
yüzüm senin yanlışlığın
terimde saklı bir ten kokusu
parlak renkler takın
ışığı giy mesela
yürürsen buruşurmuş sokaklar
ağırlaşır bu sürgün kent uğultusu
ben aysız yaparım geceleri
sen parlak renkler takın
aşkı giy mesela
yağmura sığınır kuş sürüleri


Dize, Ocak 2001

Hiç yorum yok: